یک کارشناس رسانه بسیجی درگفتگو با«بسیج»:
احمدی گفت: رسانه ها باید به خانواده ها در رابطه با اینگونه مواد مخدر هشدار دهند چراکه برخی افراد ناآگاهانه در فضاهایی قرار می گیرند که اعتیاد به آن  آسیب های جدی برای آنها خواهد داشت.
کد خبر: ۸۹۶۰۹۸۷
|
۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰

محسن زاهد احمدی کارشناس رسانه و مسئول سازمان بسیج رسانه خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج اظهار داشت: در حال حاضر یکی از آسیب هایی که جامعه را به شدت درگیر کرده توزیع و مصرف مواد مخدر در بین نوجوانان و جوانان است.

وی افزود: دشمن با ترفندهای مختلف می خواهد سن استفاده از مواد مخدر را در جامعه ما پایین بیاورد. لذا رسانه ها باید به فروش مواد مخدر که به شکل های مختلف دستمال و یا آبنات میان نوجوانان و جوانان تبلیغ می شود واکنش نشان داده و وارد شوند.

مسئول سازمان بسیج رسانه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: البته خانواده ها نیز باید دقت بیشتری داشته باشند و فرزندان خود را کنترل کنند.

زاهد احمدی تصریح کرد: متاسفانه این نوع مواد مخدر در میان نوجوان و دانش آموزان دیده می شود؛ بنابراین آموزش و پرورش مسئولیت ویژه ای برای آگاه سازی دانش آموزان و خانواده های آنها نسبت به اینگونه مواد مخدر دارد.

این کارشناس رسانه با بیان اینکه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر نیز باید به این موضوع ورود کند ادامه داد: متاسفانه اینگونه موراد آنطور که باید و شاید از سوی نهادهای ذیربط و رسانه ها مورد توجه قرار نمی گیرد و اطلاع رسانی دقیق، شفاف و به موقعی انجام نمی شود و تنها در هنگامی که این مسائل منجر به حادثه تلخی شود ناگهان همه حساس شده و واکنش نشان می دهند.

 مسئول سازمان بسیج رسانه خراسان شمالی یادآور شد: البته نباید نقش فضای مجازی و استفاده از ظرفیت فضای مجازی را با توجه به گستردگی که پیدا کرده نادیده گرفت. باید محتواهایی با این موضوعات به گروه هایی سپرده و تولید شود و در اختیار همه رسانه ها و فضای های مختلف قرار گیرد تا آگاهی سازی به موقع انجام شود.

زاهد احمدی مطرح کرد: هر زمانی که رسانه ها مردم را نسبت به موضوعات مختلف، آسیب ها و تهدیدات آگاه کنند و بصیرت آنها را افزایش دهند می توان از وقوع آسیب و خطرات جلوگیری و یا حداقل از اثرات آن کم کرد.

وی بیان داشت: رسانه ها باید به خانواده ها و نوجوانان در رابطه با اینگونه مواد مخدر که هر روز به شکلی جدید تولید و توزیع می شوند هشدار دهند. چراکه برخی افراد ناآگاهانه در فضاهایی قرار می گیرند که اعتیاد به آن  آسیب های جدی برای آنها خواهد داشت.

ارسال نظرات