اوپک تلاش می‌کند با طرح‌های مختلف قیمت نفت را افزایش دهد، اما افزایش تولید نفت آمریکا مانع جدی است.
کد خبر: ۸۹۶۰۹۹۳
|
۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۲

 

به گزارش خبرگزاری بسیج، با توجه به تعداد دکل‌های نفتی فعال آمریکا در هفته گذشته که به افزایش تولید نفت آمریکا منجر می‌شود و می‌تواند تلاش اوپک برای متوازن‌سازی بازار را بی اثر کند، قیمت نفت امروز کاهش یافت.

به گفته تاجران، بیانیه وزارت نفت کویت مبنی بر اینکه اوپک و دیگر تولیدکنندگان نفت پیش از ژوئن سال آینده، امکان خروج از توافق کاهش تولید را بررسی خواهند کرد نیز بر قیمت‌ها تاثیر گذاشت.

هر بشکه نفت خام امریکا با 6 سنت کاهش 57.30 دلار فروخته شد. نفت برنت نیز 63.40 دلار در هر بشکه معامله شد.

شین شنل، مشاور بازار در این رابطه گفت: «بزرگ‌ترین نگرانی سرمایه‌گذاران اکنون افزایش تعداد دکل‌های فعال نفتی آمریکاست که می‌تواند توافق اوپک و روسیه را به خطر بیندازد.»

بیکر هیوز، بزرگ‌ترین شرکت خدمات نفتی جهان اعلام کرد در هفته منتهی به 8 دسامبر، تعداد دکل‌های فعال نفتی آمریکا 2 دکل اضافه شد و به 751 دکل رسید که بالاترین تعداد از ماه سپتامبر به شمار می‌رود.

درحالی‌که از نیمه 2016 تاکنون تعداددکل‌های نفتی آمریکا 15 درصد رشد کرده است،می‌تواند به افزایش تولید نفت آمریکا بیفزاید، 

تولید نفت آمریکا به 9.71 میلیون بشکه در روز رسیده است که بالاترین میزان از اوایل دهه 1970 است و به میزان تولید روسیه و عربستان نزدیک شده است.

ارسال نظرات