استاندار مرکزی از کاهش 40 درصدی جمعیت دانشجویی استان مرکزی در مدت 5 سال اخیر خبر داد.
کد خبر: ۸۹۶۱۰۱۷
|
۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۸

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سید علی آقازاده استاندار مرکزی در دوازدهمین نشست شورای هماهنگی دانشگاه‌های استان مرکزی با بیان اینکه فضای دانشگاه‌های استان در مقایسه با سال‌های گذشته به مراتب بهبود یافته است، گفت: برای بهتر شدن وضعیت حاکم همچنان بایستی مجموعه مدیریتی دانشگاه تلاش بیشتری داشته باشد.

وی افزود: ایجاد فرصتی برای طرح مباحث و مطالبات دانشجویی زمینه توسعه و پیشرفت را فراهم کرده و در بخش‌های مختلف سیاسی، علمی، پژوهشی و اجتماعی تاثیرگذار خواهد بود.

استاندار مرکزی با اشاره به کاهش جمعیت دانشجویی استان مرکزی تصریح کرد: در 5 سال گذشته شاهد کاهش جمعیت دانشجویی استان بودیم به طوری که در این مدت این آمار از 130 هزار دانشجو به 90 هزار دانشجو رسیده است.

آقازاده ایم کاهش 40 درصدی جمعیت دانشجویی استان را نگران کننده ارزیابی کرد و گفت: این تهدید را می‌توان یک فرصت تلقی کرد، چراکه عمده کاهش جمعیت مربوط به دانشگاه‌های غیرانتفاعی و آزاد اسلامی است و در نتیجه آن بیشتر ساختمان‌های این دانشگاه‌ها بلااستفاده مانده‌اند که می‌توان تعدیل مناسبی در فضای آموزشی راکد استان با برنامه‌ریزی کارشناسی شده انجام داد.

وی به مشکلات مالی دانشگاه‌های استان هم اشاره کرد و افزود: این مشکل باید به وزارت علوم ابلاغ و تصمیمات اساسی برای رفع مشکلات مالی دانشگاه‌های استان اتخاذ شود.

استاندار مرکزی تصریح کرد: همچنین جلساتی خاص برای پیگیری و ارائه راهکار برای رفع مشکلات دانشگاه‌های استان همچون دانشگاه فرهنگیان و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی باید برگزار شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات