مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی:

تحصیل بیش از 89 هزار دانشجو در مراکز آموزش عالی استان مرکزی/64 درصد جمعیت دانشجویی بومی هستند

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی گفت: در حال حاضر 89 هزار و 763 دانشجو در رشته‌های مختلف در دانشگاه‌های استان مرکزی مشغول به تحصیل هستند که از این میزان 24 درصد در مراکز عالی دولتی و مابقی در مراکز غیرانتفاقی و آزاد مشغول تحصیل هستند.
کد خبر: ۸۹۶۱۰۲۸
|
۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ غلامرضا فتح‌آبادی مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی در دوازدهمین نشست شورای هماهنگی دانشگاه‌های استان مرکزی با اشاره به یافته‌های فاز هشتم اطلس جامع نظام آموزش عالی استان گفت: در هشت سال گذشته استان مرکزی برای اولین بار در کشور آمار و اطلاعات آموزش عالی را تدوین کرده است.

وی با بیان اینکه اطلس نهم نیز در حال گردآوری است، گفت: این اطلس نیز در یک ماه آینده با تکمیل اطلاعات جدید از سوی دانشگاه‌ها، پردازش می‌شود.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی تصریح کرد: در استان مرکزی 76 مرکز آموزش عالی وجود دارد که از این تعداد 15 مرکز دولتی، 13 مرکز پیام نور، 20 مرکز مرکز جامع علمی و کاربردی، 19 مرکز دانشگاه آزاد اسلامی و 9 مرکز موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی است.
فتح‌آبادی با اشاره به کاهش 40 درصدی جمعیت دانشجویی استان مرکزی گفت: در حال حاضر تعدا 89 هزار و 763 دانشجو در مراکز عالی این استان در حال تحصیل هستند که 24 درصد آن در دانشگاه‌های دولتی، 18 درصد در دانشگاه‌های پیام‌نور، 10 درصد دانشگاه جامع علمی کاربردی، 43 درصد دانشگاه آزاد اسلامی و 5 درصد در موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی مشغول تحصیل هستند.
وی افزود: از این میزان آمادر جمعیت دانشجویی استان نیز 64 درصد دانشجوی بومی و مابقی غیربومی هستند. همچنین 46 درصد در رشته‌های انسانی، 7 درصد در رشته‌های علوم پایه، 6 درصد در رشته‌های علوم پزشکی، 2 درصد رشته کشاورزی، 3 درصد هنر، 35 درصد در رشته‌های فنی و مهندسی و یک درصد در رشته زبان مشغول تحصیل‌اند.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی تصریح کرد: نسبت جمعیت دانشجویان مراکز آموزش عالی استان مرکزی به استاد 16 به یک است که کمترین میزان با نسبت 5 به یک در تفرش و بیشترین در خنداب با نسبت 150 دانشجو به یک استاد به ثبت رسیده است.
فتح‌آبادی با اشاره به اینکه سرانه فضای آموزشی برای هر دانشجو در استان 4 مترمربع است، گفت: مساحت فضای مراکز آموزش عالی در استان 428 هزار و 407 مترمربع است که بیشترین فضا مربوط به دانشگاه آزاد و کمترین آن مربوط به دانشگاه‌های غیرانتفاعی است.
وی افزود: باتوجه به دانشجویان غیربومی، استان دارای 66 خوابگاه است که این میزان نسبت به سال گذشته 26 درصد کاهش یافته است.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی تصریح کرد: 7860 جمعیت دانشجویی استان در خوابگاه‌ها حضور دارند که از این آمار به تفکیک 60 درصد دختر و 40 درصد پسر هستند.
فتح‌آبادی با اشاره به کاهش 6 درصدی مراکز دانشگاهی استان مرکزی در مقایسه با سال گذشته گفت: تعداد مراکز دانشگاهی استان 81 مرکز بوده که امسال این تعداد به 76 درصد کاهش یافته است.
انتهای پیام/

ارسال نظرات