خبرهای داغ:
فرمانده انتظامی استان همدان خبر داد
فرمانده انتظامی استان همدان از مشارکت و همکاری 800 تیم و واحد گشتی در طرح زمستانی پلیس راه استان همدان خبر داد.
کد خبر: ۸۹۶۱۰۹۷
|
۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۳

مشارکت 800 تیم در طرح زمستانی پلیس راه همدانبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سردار بخشعلی کامرانی صالح در آیین آغازین طرح زمستانی پلیس با اشاره به مشارکت 800 تیم در طرح زمستانی پلیس راه همدان اظهار کرد: این تیم ها به مدت 13 دوره یک هفته ای در محورهای مواصلاتی به ویژه در گردنه های «همه کسی»، اسدآباد و «آوج» مستقر هستند.

وی یادآور شد: با توجه به اقدامات صورت گرفته در حوزه خدمات رسانی و ترافیکی در سطح کشور، میزان متوفیان سوانح جاده ای در یک دهه گذشته از 27 هزار به 17 هزار تن کاهش داشته است.

فرمانده انتظامی استان همدان اضافه کرد: کاهش 10 هزار نفری متوفیان سوانح رانندگی با وجود افزایش شمار خودروها، کار بسیار ارزشمندی است که با همکاری و تعامل و مسئولان و توجه و رعایت انضباط اجتماعی به دست آمد.

وی ادامه داد: با این وجود مرگ سالانه 17هزار تن در سوانح جاده ای آمار بسیار بالا و غیر قابل قبولی است که باید با فرهنگسازی در حوزه آموزش تلاش کرد تا این آمار را به حداقل ممکن رساند.

سردار کامرانی صالح تصریح کرد: مرگ شهروندان در سوانح جاده ای هزینه بسیار بالایی را به کشور تحمیل و معضلات روحی و روانی را به خاطر از دست رفتن عزیزان برای خانواده ایجاد می کند.

وی یادآور شد: امسال بیش از ده ها میلیون تردد از جاده های درون و برون شهری این استان صورت گرفته است با این وجود شاهد کاهش 15 درصدی سوانح فوتی، جرحی و خسارتی هستیم.

فرمانده انتظامی استان همدان خاطرنشان کرد: در دیدار فرماندهان انتظامی با رهبر معظم انقلاب، معظم له بر کاهش سوانح رانندگی بسیار تاکید کردند و خواستار مشارکت همه دستگاه ها و تعیین سهم هر نهاد و مجموعه ای در کاهش سوانح شدند.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه عامل بروز بیش از 50 درصد سوانح رانندگی خطای انسانی است، باید سهم مردم در کاهش سوانح نیز در نظر گرفت.

سردار کامرانی صالح برگزاری دوره های آموزشی، استفاده از تجهیزات الکترونیکی و دوربین های ثبت تخلف را در کاهش سوانح رانندگی موثر دانست.

وی ادامه داد: برای دست یابی به پلیس حرفه ای و جامعه محور، استفاده از پژوهش علمی برای کاهش سوانح مورد توجه ناجا است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات