خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام والمسلمین میرباقری:

شفاعت جزو مقام‌های ویژه حضرت معصومه(س) است

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: یکی از مقام‌های ویژه حضرت فاطمه معصومه(س)، مقام شفاعت است و براساس روایات، شیعیان با شفاعت این بانوی بزرگوار وارد بهشت می‌شوند.
کد خبر: ۸۹۶۱۱۷۴
|
۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد مهدی میرباقری شامگاه دوشنبه در جلسه سخنرانی که در شبستان امام خمینی(ره) در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به ویژگی‌های قلب سلیم اظهار کرد: قلبی که در آن شرک وجود داشته باشد، قلب سلیم نیست، قلبی که به مقام یقین و اخلاص برسد، قلب سلیم خواهد بود.

وی ادامه داد: در میان مومنان شرک جلی وجود ندارد، اما ممکن است فردی به خدا ایمان داشته باشد، اما به شرک خفی آلوده شود، گاهی تشخیص شرک خفی در رفتار انسان بسیار سخت است، انسان تا زمانی که مقام تسلیم نرسد، از دست شرک رهایی پیدا نمی‌کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: براساس روایات اگر فردی جهاد در راه خدا انجام دهد، ولی در برابر دستور خداوند تسلیم نشود، مشرک خواهد بود، علامت اخلاص انسان این است که در برابر خداوند تسلیم محض باشد، مقام تسلیم این است که انسان در برابر هر حکم خداوند احساس آرامش داشته باشد.

میرباقری، شرط همراهی با ائمه معصومین(ع) را تبعیت محض از آن‌ها دانست و تصریح کرد: انسان باید از همه امکانات بهره بگیرد تا در خدمت ائمه معصومین(ع) باشد، گاهی انسان در ظاهر با امام معصوم است، ولی در باطن دل او با امام معصوم نیست، خوارج به ظاهر در کنار امام علی(ع) بودند، اما در ادامه راه از این امام معصوم جدا شدند.

وی ادامه داد: انسان اگر در دنیا با امام معصوم بود، در آخرت هم در کنار امام معصوم قرار خواهد گرفت، شرط همراهی با اهل‌بیت(ع) تبعیت کامل از آن‌ها است، اینکه انسان این تلقی را داشته باشد که تنها در زمان پیروزی در کنار ائمه معصومین(ع) قرار بگیرد، اشتباه است.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: اهل‌بیت(ع) به دنیا آمدند تا با محبت خودشان مردم را به قرب الهی برسانند، راه نجات برای انسان همراهی با ائمه معصومین(ع) است تا از گمراهی‌ها نجات پیدا کند و به بهشت الهی برسد.

میرباقری اهل‌بیت(ع) را شفیع برای مردم دانست و تصریح کرد: اگر انسان به همراهی کامل با امام معصوم رسید، مومن کامل می‌شود و مقام‌های اهل‌بیت(ع) در چنین انسانی ظهور می‌کند، اصل مقام شفاعت از آن رسول اکرم(ص) و اهل‌بیت(ع) است.

وی ادامه داد: پیامبر(ص) با شب زنده داری توانست که به مقام محمود و واسطه گری رحمت برسد، مقام محمود مقام عظیمی است که رسیدن به آن بسیار سخت است، ائمه معصومین(ع) به دلیل داشتن مقام شفاعت می‌توانند با پاک کردن نفوس مردم آن‌ها را به بهشت برسانند.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: انسان‌هایی که با ائمه معصومین(ع) همراهی داشته باشند، اجازه شفاعت پیدا می‌کنند، مقام‌های چنین انسان‌هایی با یکدیگر متفاوت است، شفاعت در آخرت تابعی از شفاعت در دنیا است، بیشتر عبادت ائمه معصومین(ع) در دنیا برای شفاعت کردن بود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مقام‌های ویژه حضرت فاطمه معصومه(س)، مقام شفاعت است و براساس روایات، شیعیان با شفاعت این بانوی بزرگوار وارد بهشت می‌شوند. رسیدن به مقام شفاعت کار سختی است و هر کسی نمی‌تواند به این مقام برسد، درجات مومنین در بهشت با یکدیگر متفاوت است و حضرت معصومه(س) یک شیعه کامل بود که در ایمان به کمال رسید.

ارسال نظرات
آخرین اخبار