هنرمندان صنایع دستی مستندنگاران تاریخ عصر خود هستند که با شناسنامه دار کردن دست ساخته های زمانه خود دوره های مختلف تاریخی را از هم تفکیک می کنند.
کد خبر: ۸۹۶۱۲۵۰
|
۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل میراث فرهنگی زنجان در نشست آموزشی نوآوری در صنایع دستی در دانشگاه سمنان گفت: هنرمندان صنایع دستی مستندنگاران تاریخ عصر خود هستند که با شناسنامه دار کردن دست ساخته های زمانه خود دوره های مختلف تاریخی را از هم تفکیک می کنند.

یحیی رحمتی افزود: هنرمندان صنایع دستی مستندنگاران تاریخ عصر خود هستند که با شناسنامه دار کردن دست ساخته های زمانه خود دوره های مختلف تاریخی را از هم تفکیک می کنند.

وی اظهار داشت: این به معنای هوشمند بودن هنرمندان صنایع دستی است که توانسته اند نیازهای دوره خود را احصا کرده و بر اساس آن کالاهای کاربردی برای زمانه خود طراحی کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی زنجان با تاکید بر اینکه صنایع دستی این عصر، شناسنامه روزگار ما نیست، تصریح کرد: آثار صنایع دستی تولید شده در عصر ما شناسنامه زمانه ما نیست و تطبیقی با نیازهای این دوره نداره چراکه فکر می کنیم این تطبیق جور و جفا به تولیدات گذشته است.

 وی توسعه طراحی در صنایع دستی را یکی از  راه‌های برون رفت از وضعیت فعلی صنایع دستی عنوان کرد و افزود: یکی از راههای برون رفت از وضعیت فعلی صنایع دستی توسعه طراحی در صنایع دستی است که بتواند علاوه بر حفظ اصالت هنری و تاریخی این محصولات ، توسعه بازار را نیز در پی داشته باشد.

یحیی رحمتی، با بیان این مطلب که حوزه صنایع دستی ارزان ترین محل ایجاد اشتغال است ، اظهار داشت: هزینه ایجاد شغل در حوزه صنایع دستی بین ۳۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان هزینه دارد .

مدیرکل میراث فرهنگی زنجان اظهار داشت: ما اکنون خلع های زیادی در حوزه تولید، عرضه و فروش صنایع دستی داریم. در حوزه تولید ما نیاز به شناسایی خواسته ها و نیازهای بازار هدف داریم.

وی بسته بندی را یکی از خلع های حوزه صنایع دستی دانست و گفت: بسته بندی تا ۵۰ درصد ارزش افزوده برای کالای صنایع دستی در پی دارد، خود یک محصول صنایع دستی محسوب میشود که تا ۲۰ درصد هزینه تمام شده محصول برای آن هزینه کرد و در ازای هر ۵ شغل صنایع دستی یک شغل ایجاد می کند.

ارسال نظرات