خبرهای داغ:
با آنکه رسانه‌های انگلیس مدعی شده بودند که زاغری در جریان سفر برای بازدید خانوادگی در تهران بازداشت شده، جانسون در یک جلسه استماع در کمیته امور خارجی پارلمان انگلیس گفت که او مشغول آموزش روزنامه‌نگاران در تهران بوده است.
کد خبر: ۸۹۶۱۲۶۰
|
۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۶

به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج،امیر حمزه نژاد: نازنین زاغری راتکلیف، یکی از کارمندان بی‌بی‌سی بود که پروژه هایی مانند زیکزاگ را انجام داد و بعد از آن به موسسه تامسون رویترز رفت تا فعالیت جدیدی را علیه ایران آغاز کند. زاغری با همکاری یک تیم از همکاران سابق خود در بی بی سی جهانی فعالیت دامنه‌داری را علیه ایران کلید می‌زند و موسسه «ترنینگ استیشن» را تشکیل می‌دهد؛ زاغری بخش ایران این موسسه را هدایت می‌کند. یکی از اهداف این موسسه در بخش ایران جمع آوری اطلاعات از کشورمان در پوشش خبرنگار است که هزینه این کار را آمریکایی‌ها متقبل شدند. بنابراین این پروژه یک پروژه پیچیده امنیتی علیه ایران بوده که سرویس جاسوسی و همچنین وزارت خارج چند کشور از جمله انگلیس و آمریکا آنرا هدایت می‌کردند. نازنین زاغری در این پروژه با نام مستعار پریسا وارد شده و به تربیت خبرنگار – جاسوس تحت نظر سرویس‌های جاسوسی بیگانه می‌پرداخته و مدیریت این امور را بر عهده داشته است.

این دوره‌های آموزشی طوری تدارک دیده شده بود که فرد آموزش دیده توانایی نفوذ اطلاعاتی و انتقال امن آن را داشته باشد. حقوق بشر و بخش زنان از جمله مواردی بود که تحت تمرکز نیروهای آموزش دیده قرار گرفته بود. با توجه به اینکه زاغری یک زن بوده در حوزه زنان فعالیت متمرکزی را آ‌غاز می‌کند. «‌زنان برای زنان» پروژه ویژه‌ای بود که در طرح آ‌ن نوشته شده است که ضمن شناسایی زنان و دختران ایرانی و تشکیل بانک اطلاعاتی از آنان در پوشش طرح های استارت آپی به شبکه سازی افراد همسو با غرب پرداخته شود. ایجاد حس مطالبه گری منفی در زنان علیه نظام تا آنان را ابزاری برای مقابله با جمهوری اسلامی کند از جمله اهداف اصلی این پروژه ضدایرانی بوده است. اما این ماموریت به در بسته خورد این شاه‌ماهی جاسوسی غرب توسط نیروهای ایرانی دستگیر و بازداشت و پروژه لو رفت.

سپاه ثارالله کرمان درباره علت دستگیری زاغری اعلام کرد: «طی اقدامات اطلاعاتی گسترده در فضای مجازی و حقیقی یکی از سرشبکه های اصلی وابسته به بیگانگان که ماموریت های مختلفی درراستای تحقق اهداف شوم دشمنان نظام انجام داده بود، شناسایی و دستگیر شد.»

 

 

انگلیسی‌ها بخصوص بوریس جانسون‌،‌ وزیر خارجه این کشور که دیروز به کشورمان سفر و با محمد جواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان دیدار کرد در مراحل مختلف نگرانی خود از وضعیت این نیروی دو تابعتی انگلیسی ایرانی را ابراز داشت. اما جانسون در صحبت‌های خود درباره زاغری گافی داد که پرده از ماموریت این زن در ایران برداشت.

با آنکه رسانه‌های انگلیس مدعی شده بودند که زاغری در جریان سفر برای بازدید خانوادگی در تهران بازداشت شده، جانسون در یک جلسه استماع در کمیته امور خارجی پارلمان انگلیس گفت که او مشغول آموزش روزنامه‌نگاران در تهران بوده است.

جانسون در این رابطه گفت: «وقتی بررسی می‌کنم ببینم نازنین زاغری راتکلیف در حال انجام چه کاری بوده می‌بینم که او، آنطور که من می‌فهمم فقط در حال آموزش روزنامه‌نگاری بوده است.»

این اظهارات جانسون با واکنش‌های مختلفی همراه شد و بسیاری از رسانه‌ها از وی خواسته‌اند «اشتباه جدی» خود را تصحیح کند.

این اظهارات در حالی است که جانسون با پوشه قرمز رنگ خود به ایران آمد و رسانه‌های ضدایرانی از جمله بی بی سی فارسی همواره مطرح می‌کردند که ماموریت وزیر خارجه انگلیس آزادسازی نازنین زاغری است. موضوعی که جانسون پیش از این برای چند بار به آن اشاره و تاکید کرده بود. البته سناریو رسانه های ضدانقلاب مانند بسیاری از مجرمان امنیتی اتهام زدایی و انحراف افکارعمومی و انتقال موضوع به فاز احساسی و عاطفی آن بخصوص با استفاده از فرزند زاغری و نشان دادن وی به عنوان یک مادر و فردی که می‌خواسته تعطیلات خود را در ایران بگذراند،‌ است./طنین یاس

مسئله نازنین زاغری نشان می‌دهد که حوزه زنان یک حوزه قابل توجه برای سرویس‌های جاسوسی غربی است. اگر نگاهی به رسانه‌های جمعی و شبکه‌های اجتماعی بیندازیم نیز متوجه می‌شویم دختران و زنان حضور گسترده و تاثیرگذاری در فضای مجازی دارند و می‌توان پیش‌بینی کرد که بسیاری از تحولات آینده در این حوزه شکل خواهد گرفت که دشمن بر آ‌ن تمرکز کرده است

ارسال نظرات