خبرهای داغ:
علیرضا قزوه:

شعر ثروت اصلی کشورهای فارسی زبان است

شاعر و نویسنده معاصر ایرانی گفت: شعر فارسی ثروت و سرمایه اصلی کشورهای فارسی زبان است که باید برای حفظ و تقویت آن تلاش کنیم.
کد خبر: ۸۹۶۱۲۷۷
|
۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین؛ علیرضا قزوه نشست «هوای تازه» که با حضور شاعران حوزه هنری قزوین و دانشجویان شاعر افغان در دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره)برگزار شد افزود: از منظر شعر فارسی کشوری چون افغانستان از بسیاری دول به ظاهر پیشرفته ثروتمندتر است و با این ثروت و سرمایه بزرگ می توان در جهان تاثیر گذار بود.
وی اضافه کرد: یکی از نکات لازم، توجه ویژه به زبان فارسی و محور قرار دادن آن و برنامه ریزی دقیق برای گسترش و تقویت آن در کشورهای فارسی زبان و حوزه های تمدنی فرهنگ ایرانی و فارسی است.
قزوه گفت: زبان فارسی سه پله دارد که پله اول تسلط به دستور زبان ، پله دوم آشنایی به نثر فارسی و پله سوم آن شعر است.
وی گفت: در دوران اخیر در سراسر کشور هند دو شاعر زبان فارسی حضور داشتند که کتاب هم چاپ کرده اند و بقیه از سر تفنن چند غزل سروده اند و دفتر شعر ندارند.
وی گفت:در دوران مسئولیت در مرکز تحقیقات فارسی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی در دهلی نو انجمن بیدل را در هند تاسیس کردیم تا تعداد شاعران فارسی زبان را افزایش دهیم و اکنون به مدد وجود افرادی در این حوزه، چراغ زبان فارسی تا 50سال دیگر در هندوستان روشن است.
قزوه خاطرنشان کرد:ادبیات فارسی به خاطر حضور نسل های جدید و انجمن ها و سمینارهای ادبی رشد چشمگیری داشته و برای تقویت آن باید در دانشگاه های کشور به نقد و بررسی و تدریس آن پرداخته شود.
وی افزود:شعرفارسی ایران نیز در عرصه های مختلف پیشگام عمل کرده و تاثیر خود را در بزنگاه های مختلف نشان داده است.
وی خطاب به دانشجویان افغانی و تاجیک و دیگر دانشجویان خارجی فارسی زبان دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) نیز گفت:زبان فارسی نقطه اشتراک و پیوند ما ایرانیان با کشورهای فارسی زبان است و برای تقویت آن باید با تعامل و اتحاد یکدیگر در رشد و حفظ این زبان شیرین همکاری کنیم.
1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها