خبرهای داغ:
استاندار قزوین عنوان کرد:

فشارهای غیرمسئولانه برای انتصاب مدیران

استاندار قزوین با بیان اینکه مشکل اصلی ما فشارهای غیرمسوولانه برای انتصاب مدیران است، گفت:هرجا کار مردم انجام نشده ریشه آن در این مسیله بوده است.
کد خبر: ۸۹۶۱۲۸۱
|
۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، عبدالمحمد زاهدی در جلسه شورای راهبردی توسعه مدیریت استان که ظهر امروز در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: اینکه وزارت جهادکشاورزی برای بهبود وضعیت مدیریت اقدام جدیدی انجام داده قابل تقدیر و مطالعات خوبی انجام شده است.
وی افزود:روش هایی که برای تربیت مدیران فعلی و آینده در وزارت جهاد کشاورزی پیش بینی شده روش های خوب و کارآمدی است.
استاندار قزوین اضافه کرد:وقتی از تربیت مدیران یا انتصاب آنها صحبت می کنیم باید دقت کنیم این مدیر در چه جایگاه و محیطی می خواهد کار کند.
زاهدی ادامه داد:در کنار بخش تربیت مدیران باید تربیت کارشناسان را هم داشته باشیم زیرا اگر کارشناسان ما خوب آموزش نبینند مدیران هم کارایی لازم را ندارند.
وی عنوان کرد:یک هماهنگی هم باید بین آنها وجود داشته باشد بنابراین ما حتما باید به سیستم موجود توجه کنیم.
استاندار قزوین تصریح کرد:در محیط های جغرافیایی مختلف هم باید مدیران متفاوتی خدمت کنند بنابراین در انتصاب مدیران برای استان های مختلف کشور باید ملاحضات محیطی لازم رعایت شود.
زاهدی با بیان اینکه مشکل اصلی ما فشارهای غیرمسوولانه برای انتصاب مدیران است، گفت:هرجا کار مردم انجام نشده ریشه آن در این مسیله بوده است.
وی بیان کرد:اصل را نباید روی این بگذاریم که درست است نیروی انسانی جایگاه برتر بر سیستم اجرایی دارد ولی تا وقتی سیستم سازمان را اصلاح نکنیم باز هم با مشکل روبرو می شویم.
استاندار قزوین افزود:از سازمان و سیستم اداری باید نتیجه مطلوب انتظار داشته باشیم نه از افرادی که در آن سیستم کار می کنند.
زاهدی اضافه کرد:نظام استخدامی که در کشور وجود دارد، دست و پای سازمان ها و مدیران را می بندد.
وی خاطرنشان کرد:اگر کارمند یا مدیری که کارایی لازم را نداشته باشد چون استخدام شده نمی توان اخراج کرد بلکه باید ۳۰ سال در آن سازمان فعالیت کند.
استاندار اذعان کرد:نظام آموزشی ما برای رفع نیازهای علمی آموزشی سیاسی اقتصادی کشور شکل نگرفته است و فشارهایی که در انتصاب ها وجود دارد در نظام آموزشی ما هم وجود دارد.
زاهدی عنوان کرد:الان آنچه از نظام آموزشی ما بیرون می آید، کارایی لازم را برای انجام کار در یک سیستم اداری ندارد که این هم یک نقص به شمار می رود.
وی یادآور شد:بهتر است نظام آموزشی و اجرایی کشور با هم هماهمگ باشند تا نیاز کشور نسبت به نیروهای انسانی مرتفع شود.
1009/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار