خبرهای داغ:
در کارگاه آموزشی، راهکارهای رفع مشکلات خانوادگی برای ایثارگران استان قزوین تشریح شد.
کد خبر: ۸۹۶۱۳۰۱
|
۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، کارگاه آموزشی عوامل مهم در ازدواج و طلاق موفق برای فرزندان مطلقه شاهد و ایثارگر استان قزوین به مدت یک روز در سالن اجتماعات فرهنگی گلزار شهدای قزوین برگزار شد.
در این کارگاه آموزشی دکتر مسعود اسدی، مشاور خانواده و روانشناس مطالبی در خصوص عوامل مهم در ازدواج و طلاق موفق، شاخص‌های خانوادگی و فرهنگی و مبانی تعارض و موانع رابطه بین زوجین بیان کرد.
وی گفت: در زندگی هر فردی چهار رویداد تولد، مرگ، ازدواج و شغل وجود دارد که انسان در دو مورد نخست هیچ نقشی ندارد ولی در موارد دیگر نقش بسزایی دارد و باید بهترین انتخاب را انجام دهد.
اسدی با بیان اینکه ازدواج یک رویداد مهم در زندگی هر فردی است، گفت: ما باید با شناخت بیشتر با شاخص‌های ازدواج و عوامل موثر در انتخاب درست بتوانیم همسر مناسب را انتخاب کنیم.
وی به شاخص‌های ازدواج اشاره کرد و افزود: ابراز عواطف، روابط سالم در خانواده، ارزش گذاشتن به آداب و رسوم‌ها، ایجاد صمیمت، اهمیت دادن به خواسته‌های یکدیگر، وفاداری و رو راستی در مسایل شغلی از جمله این شاخص‌هاست که با توجه به آنها می‌توان زندگی خوبی داشت.
اسدی اعتیاد، مسایل مالی و عدم برقراری ارتباط مناسب بین زوجین را از مهمترین عوامل طلاق عنوان و بیان کرد: راهکارهایی برای رفع این مشکلات وجود دارد که می‌توان با بهره‌گیری آنها، از این واقعه تلخ جلوگیری کرد.
وی گفت: اگر زوجین فرزندی دارند باید بعد از طلاق به نحوی با یکدیگر ارتباط داشته باشند که فرزندان دچار آسیب روحی نشوند.
اسدی با اشاره به اینکه زوجین باید طلاق موفقی داشته باشند، افزود: در این طلاق باید مادران و پدران بعد از جدا شدن در رفع مشکلات فرزندان با یکدیگر ارتباط خوشایندی داشته تا بتوانند در تربیت آنها موفق باشند.
در پایان کارگاه آموزشی، حاضرین سوالاتی پیرامون رفع مشکلات خانوادگی و تربیت درست فرزندان مطرح و دکتر مسعود اسدی، مشاور خانواده و روانشناس پاسخ‌های لازم را ارایه کرد.
1003/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها