خبرهای داغ:
مدیرکل اوقاف و امور خیریه قزوین خبر داد:
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: میزان عواید موقوفات در سال جاری تاکنون 50 میلیارد و 57 میلیون ریال بوده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، 25 درصد رشد داشته است.
کد خبر: ۸۹۶۱۳۱۳
|
۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت‌الاسلام غلامرضا عادل مدیرکل اوقاف و امور خیریه قزوین اظهار کرد: طی یکسال گذشته در مجموع 183 مبلغ بومی و اعزامی از قم در مناسبت‌های مختلف در بقاع متبرکه سطح استان مستقر شده‌اند.
وی افزود: 309 نفر از هیئت امنا نیز در طول یکسال اخیر ثبت و فعال شده‌اند و در مجموع اعضای هیئت امنای امامزادگان و اماکن متبرکه سطح استان، 2180 نفر هستند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین خاطرنشان کرد: در حوزه اجرای نیات واقفان از عوائد موقوفات در حوزه نیات مذهبی شامل ختم قرآن، اطعام، عزاداری، کتب دینی و اجرای فرائض دینی 8 میلیارد و 597 میلیون ریال در یک سال گذشته هزینه کرده‌ایم.
شرکت 195 نفر در دوره‌های حفظ مجازی قرآن
وی ادامه داد: همچنین در نیت‌های خیریه شامل درمان، ازدواج، دانش‌آموزان و دانشجویان بی‌بضاعت 5 میلیارد و 144 میلیون ریال، حوزه عتبات عالیات مبلغ 4 میلیارد و 376 میلیون ریال و در حوزه عواید موقوفات مربوط به هزینه‌های عمرانی و جاری مساجد مبلغ 4 میلیارد و 259 میلیون ریال هزینه شده است.
عادل عنوان داد: از سال گذشته تاکنون در موقوفات مربوط به بقاع متبرکه 30 میلیارد و 552 میلیون ریال و در موقوفات دارای نیات اجتماعی از قبیل تعمیر حسینیه و تجهیز کتابخانه مبلغ 6 میلیارد و 171 میلیون ریال و درمورد موقوفات مرتبط با مدارس علوم دینی و حوزه‌های علمیه 429 میلیون ریال پرداخت شده است.
وی در ادامه بیان کرد: در حوزه مشارکت مردمی و هدایای غیرنقدی مردم به منظور ساخت و ساز و توسعه امامزادگان نیز در طول یکسال گذشته در مجموع 9 میلیارد و 751 میلیون ریال جمع‌آوری شده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه قرآنی خاطرنشان کرد: پایان سال گذشته 1305 نفر در آزمون‌ پایانی طرح حفظ قرآن برگزیده شدند و همچنین در استان قزوین 195 نفر از قرآن پژوهان به صورت مجازی مشغول حفظ قرآن هستند.
وی عنوان کرد: در حوزه پروژه‌های عمرانی بقاع متبرکه شامل بازسازی، تعمیر، توسعه و تکمیل بقاع متبرکه نیز در 65 بقعه با زیربنای بالغ بر 29 هزار مترمربع و اعتبار بیش از 52 میلیارد ریال طرح‌های عمرانی صورت گرفته که از این مبلغ 30 میلیارد ریال از محل کمک‌های خیرین بوده است.
عادل با اشاره به اختصاص 3 میلیارد و 455 میلیون ریال اعتبار به مساجد سطح استان طی یکسال گذشته بیان کرد: 4 میلیارد و 803 میلیون ریال نیز برای بقاع متبرکه اختصاص پیدا کرده است.
وی بیان کرد: در حوزه عواید موقوفات در حوزه‌های مختلف شاهد رشد ۲۵ درصدی بودیم که بخشی از آن حاصل تنظیم اسناد اجاره‌ای جدید بوده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در پایان گفت: میزان عواید موقوفات در سال جاری تاکنون 50 میلیارد و 57 میلیون ریال بوده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، 25 درصد رشد داشته است.
منبع:صبح قزوین

ارسال نظرات
پر بیننده ها