خبرهای داغ:
رئیس اداره هواشناسی شهرضا:

کشاورزان مراقب یخ زدگی تجهیزات کشاورزی باشند/ مزارع غلات شهرضا با توجه به نبود بارش نیاز به آبیاری دارند

رئیس اداره هواشناسی شهرضا، گفت: باتوجه به روند سرما کشاورزان نسبت به بازبینی ماشین آلات، ادوات مکانیزه و سیستم های آبیاری تحت فشار به خصوص پمپ های آب، برای جلوگیری ازخطر یخ زدگی و خسارت اقدام کنند.
کد خبر: ۸۹۶۱۳۲۴
|
۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان،‌ ستار سبزعلی، در گفت و گو با خبرنگار شهرضانیوز، در رابطه با آخرین وضعیت دمایی شهرضا، اظهار کرد: متاسفانه هنوز شاهد بارشی در سطح شهرضا نبوده ایم که در این زمینه کشاورزان باید کارها و اقدام هایی را انجام دهند.

رئیس اداره هواشناسی شهرضا، با توصیه به کشاورزان گفت: باتوجه به نیاز غلات کشت شده در مزارع شهرستان به آب و عدم بارندگی مناسب، کشاورزان خود این مزارع را آبیاری کنند.

وی با بیان اینکه باغداران نیز باید اقدامات لازم را در این فصل انجام دهند، خاطرنشان کرد: باغداران نسبت به رنگ آمیزی تنه درختان با رنگ سفید تا ارتفاع 80 سانتیمتری برای جلوگیری از ترک خوردگی تنه اقدام کنند.

سبزعلی، یکی یگر از خطرات برای کشاورزان را یخ زدگی ادوات کشاورزی با توجه به سرما دانست و عنوان کرد: باتوجه به روند سرما کشاورزان نسبت به بازبینی ماشین آلات، ادوات مکانیزه و سیستم های آبیاری تحت فشار به خصوص پمپ های آب، برای جلوگیری ازخطر یخ زدگی و خسارت اقدام کنند.

رئیس اداره هواشناسی شهرضا، ادامه داد: کلیه سالن های تولید محصولات کشاورزی، دامی و پرورش قارچ استان باید تمهیدات لازم درخصوص کاهش دما را انجام دهند.

وی با بیان اینکه کشاورزان باید نسبت به بهداشت باغات حساسیت بیشتری نشان دهند، تاکید کرد: کشاوزان در این ایام شاخه های درختان آلوده به آفات و بیماری ها را حذف و از باغ خارج کرده تا خسارت های ناشی از آفات کاهش پیدا کند.

سبزعلی، یکی از اقدام های لازم را انجام تغذیه باغ ها، به روش چالکود زیر نظر کارشناسان کشاورزی دانست و اظهار کرد: با توجه به اهمیت بیماری های شانکر سیتوسپرایی و باکتریایی در درختان دانه دار و هسته دار، باغداران مبارزه شیمیایی با ترکیب بردو به میزان دو درصد را انجام دهند.

وی در رابطه با کمینه و بیشینه دمای شهرضا نیز گفت: کمینه دمای شهرستان در صبح امروز منفی شش درجه سانتیگراد بوده است.

ارسال نظرات