خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه قزوین"

هدفمندی یارانه ها لازم است/در روند اجرا بازنگری شود

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه قزوین گفت: هدفمندی یارانه ها موضوع لازمی است که نحوه اجرای آن نیازمند بازنگری است.
کد خبر: ۸۹۶۱۳۴۳
|
۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۴

حجت الاسلام علی معبودی، مسئول نمایندگس ولی فقیه سپاه صاحب الامر (عج) قزوین در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین در خصوص لایحه بودجه سال 97 و نیز اعلام دولت مبنی بر حذف 45 درصدی یارانه بگیران در این برنامه بودجه اظهار کرد: حذف یارلانه و نیز هدفمند کردن آن برنامه ای بوده است که مدت زیادی است در دستور کار دولت قرار دارد و در انجام آن می توان گفت که حتی زمان زیادی نیز از دست رفته است.
وی ادامه داد: با این حال باید این نکته را نیز در یاد داشته باشیم هدفمند کردن به این معنا نیست که تعداد زیادی از مردم که به این مبلغ اندک نیاز دارند را از گردونه دریافت یارانه حذف کنیم.
معبودی تبیین کرد: انتظار داریم افرادی از جامعه ما که دارای درآمد بالا هستند از این گردونه حذف شوند ولی با این حال دویت برای اینکه مورد سوال قرار نگیرد همه را با هم از لیست دریافت یارانه حذف کرده است، به این صورت که مبی توان افرادی را دید در حالی که واقعه به یارانه نیاز دارند از این مجموعه حذف شده اند و در مقابل ثروتمندانی هستند، بدون نیاز به این مبلغ هنوز یارانه خود را دریافت می نمایند.
این مسئول اذعان کرد: در جامعه ما فرادی وجود دارند که بخش قابل توجهی از ایام هر ماه را تنها با امید همین یارانه سر می کنند، این مسئله بسیار تاسف بر انگیز است.
مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه صاحب الامر عجل الله تعالی فرجه الشریف قزوین توضیح داد: هدفمند کردن یارانه ها امر بسیار پسندیده ولازمی است ولی در نحوه اجرای آن اشکالاتی وارد است که امیدواریم مجلس شورای اسلامی با بازنگری دقیق آن را سامان ببخشند.
حجت الاسلام معبودی تصریح کرد: اگر قرار باشد یارانه نقدی به صورت کلی حذف گردد دولت باید راه جایگزینی را برا اقشار کم درآمد جامعه در نظر بگیرد که تا کنون چیز قابل ذکری در این خصوص بیان نگردیده است.
این مقام مسئول با اشاره به برخی نا به سامانی ها و بد قولی ها در حوزه اجتماعی و رفع محرومیت از جانب دولت ابراز کرد: دولت برای رفع مشکل مسکن از طرح مسکن اجتماعی و نیز برای ارائه خدمات به طرح بیمه همگانی و نیز طرح سلامت اشاره کرده است، برخی از این طرح ها به صورت کلی حتی یک قدم پیشرفت وجود نداشته است و یا سایر طرح ها با سرعت خیلی کمی در حال انجام گیری است، به همین دلیل دولت باید برنامه ریزی دقبق تری در برابر نیاز های درجه یک جامعه داشته باشد.
1006/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار