حجت الاسلام زارع: در تربیت فرزندان و برقرای ارتباط با آن‌ها، لازم است به دوره‌های سنی که در آن قرار دارند، توجه شود.
کد خبر: ۸۹۶۱۳۵۷
|
۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از میبد، حجه الاسلام مقداد زارع در نشست تربیت و تعالی که با موضوع افزایش جمعیت و فرزند آوری و برخورد صحیح با والدین درپایگاه مقاومت بسیج بیت الهدی در محل حسینیه خواجه شورک شهرستان میبد برگزار شده بود، بیان کرد:با اخلاق خوب، خوش و داشتن اخلاص می‌توانیم نظر بچه‌ها را جذب نموده، ارتباط خوبی با آن‌ها برقرار کنیم.

وی با اشاره به اینکه بچه‌ها تا سن هفت سالگی ازاد هستند و در هفت سال دوم عبد هستند، و در هفت سال بعد وزیر، لازم است با ویژگی‌های آن‌ها در این سنین، نسبت به بچه‌ها برخورد شود.

این کارشناس مسائل دینی خاطر نشان کرد: در صورتی که با بچه در سنین هفت سال اول که آزاد باید باشد نسبت به او سخت بگیریم، در سنین بعد از آن با مشکل مواجه خواهیم شد و در این راستا ضمن مواظبت از آن‌ها در بازی با وسایل خطرناک یا دور نگه داشتن چیز‌های خطر آفرین از دسترسشان آن‌ها، بچه‌ها را باید آزاد گذاشت.

وی در ادامه گفت:: در سنین ۷ تا ۱۴ سال لازم است فرزندان خود را به سمت کار و تلاش نمودن سوق دهید که متاسفانه در بعضی از خانواده‌ها بچه‌ها در این سنین آزاد گذاشته می‌شوند.

زارع عنوان نمود: بچه‌ها در ۱۴ تا ۲۱ سالگی با توجه به ویژگی این سنین تمایل دارند در کار‌ها نظر دهند و به عبارتی در انجام امور با آن‌ها مشورت شود که در این رابطه نیز نباید زیاده روی صورت گیرد، علاوه بر این در سنین نوجوانی با تکیه کردن بر یک موضوع و اصرار به انجام ندادن کاری توسط نوجوان، با روشی نامناسب، نتیجه‌ای برعکس عاید می‌شود.

وی افزود: با احترام و محبت به نوجوان ارتباط بهتری می‌توانیم با او برقرار کنیم.
ارسال نظرات