رییس ستاد کل نیروهای مسلح اقدام رئیس جمهور آمریکا در خصوص قدس شریف را سرآغاز یک «انتفاضه بزرگ» دانست.
کد خبر: ۸۹۶۱۴۱۳
|
۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۸

به گزارش سرویس بسیج مقاومت مردمی خبرگزاری بسیج،  سردار سرلشکر پاسدار «محمد باقری» رییس ستاد کل نیروهای مسلح در همایش «قدرت‌های بزرگ و امنیت غرب آسیا» که در دانشگاه عالی دفاع ملی در حال برگزاری است، اظهار داشت: این همایش، همایشی ارزشمند و ضروری است که در این مقطع زمانی برگزار شده است.

وی همچنین با تبریک پیروزی‌های اخیر جبهه مقاومت که موجب ارتقای امنیت منطقه شده است، بیان داشت: منطقه غرب آسیا، یکی از مناطق ده‌گانه ژئوپلیتیکی جهان محسوب می‌شود که به مرور به عنوان مهمترین منطقه ژئوپلیتیکی جهان بعد از تحولاتی که پشت سر گذاشته، شناخته شده است.

سرلشکر باقری بیان داشت: بعد از جنگ جهانی دوم، سه جبهه مطرح بود. نخست منطقه گذرگاه شرقی، دوم قلمرو جنوب شرق آسیا و سوم منطقه غرب آسیا که هر سه منطقه تحولات زیادی را پشت سر گذاشتند؛ اما به مرور زمان منطقه جنوب غرب آسیا از اهمیت بیشتری برخوردار شد و جنگ‌های اعراب و اسرائیل و افزایش قیمت نفت و پس از آن انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی عراق، فروپاشی شوروی و حادثه یازدهم سپتامبر این منطقه را به هارتلند جهانی تبدیل کرد و امروز بر کسی اهمیت این منطقه پوشیده نیست و هر کس بر این منطقه حاکم باشد، دارای قدرت برتر جهانی است.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: غرب آسیا بنا بر این دلایل نسبت به دیگر مناطق برتری دارد. غرب آسیا محل پیدایش بشری و پیدایش ادیان الهی یعنی یهودیت، مسیحیت و اسلام است. همچنین این منطقه دارای هفتاد درصد ذخایر انرژی‌های فسیلی در جهان و محل اتصال سه قاره مهم اروپا، آسیا و آفریقا است. کسی که بر این منطقه تسلط داشته باشد به طور بالقوه قدرت برتر جهانی خواهد بود.

وی تصریح کرد: جنگ جهانی اول در پی طمع و چشمداشت قدرت‌های جهانی به منطقه غرب آسیا به وقوع پیوست و به دلیل انرژی‌های موجود در این منطقه بود که دنیای غرب به دنبال احیای چرخ صنعتی کارخانجات نظامیش افتاد.

سرلشکر باقری همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدام اخیر رییس جمهور آمریکا در خصوص «قدس شریف» گفت: ابتدا انگلستان و بعد آمریکا از رژیم غاصب صهیونیستی در منطقه حمایت کردند و آخرین حمایت آمریکا اقدام خبیثانه رییس جمهور آن کشور یعنی انتخاب بیت المقدس قبله اول مسلمانان جهان به عنوان پایتخت رژیم غاصب صهیونیستی بود که این سرآغاز یک انتفاضه بزرگ محسوب می‌شود؛ این حماقت حتی توسط اندیشمندان آمریکایی نیز قابل درک نیست و قطعاً حوادث مبارکی را برای جبهه مقاومت رقم خواهد زد.

وی در ادامه بیان کرد: همانطوری که شاهد بودیم اقدامات مستقیم آمریکا در عراق و افغانستان با شکست مواجه شد، و همینطور اقدامات مستقیم رژیم صهیونیستی در منطقه با شکست‌های سنگینی در برابر جبهه مقاومت، حزب الله و فلسطین مواجه شد و این شکست‌ها در برابر دولت‌های قدرتمند نبود بلکه تنها در برابر گروه‌های چریکی منطقه بود.

سرلشکر باقری افزود: تلاش دشمنان در غرب آسیا ناکام ماند و لقمه‌ای چرب و نرم تبدیل به یک گوی آتشین برای آنان شد و آن‌ها را به فکر انداخت تا به توطئه تشکیل و سازماندهی تکفیری‌ها بپردازند تا بدین ترتیب به مقاصدشان دست یابند، اما ظرف 6 سال گذشته تاکنون در حوزه براندازی حکومت بشار اسد ناکام ماندند و در به آشوب کشاندن منطقه، آن‌ها می‌خواستند حکومت قانونی سوریه را به دلیل حمایت از جبهه مقاومت ساقط کنند لذا تجاوزات گسترده را آغاز کردند، اما امروز سرزمین سوریه عمدتا پاکسازی شده است، البته یک منطقه کوچک هنوز در تصرف داعش و جبهه النصره است که آن هم به موقع مورد تهاجم قرار خواهد گرفت و آزاد خواهد شد.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: آمریکایی‌ها بعد از شکست‌های متعدد به این نتیجه رسیدند که دوگانگی رژیم صهیونیستی و اسلام را به دوگانگی شیعه و سنی تبدیل کنند و داعش را شکل دادند و فکر می‌کردند، می‌توانند مردم را از حاکمیت سوریه جدا کنند، اما امروز با نظر سنجی‌های صورت گرفته محبوبیت بشار اسد در میان مردم به اندازه‌ای بالا رفته که نتایج انتخابات را مشخص می‌کند.

وی افزود: اگر امروز در سوریه انتخابات برگزار شود، حتی اهل تسنن هم به دلیل حمایت‌های حکومت از ایشان به بشار اسد علوی رای می‌دهند.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح بیان داشت: در یمن مردم امور خود را در دست گرفته بودند که مورد حمله عربستان سعودی قرار گرفت؛ اما یمنی‌ها با افزایش برد موشک‌های خود، دشمن را هدف قرار دهند؛ در لبنان نیز اقدامات و توطئه عربستانی‌ها با شکست روبرو شد و امروز حزب الله لبنان قدرتمندتر از همیشه است. در فلسطین نیز توطئه آمریکا و اسرائیل با شکست مواجه شد و امروز ترکیه و پاکستان به این نتیجه رسیده‌اند که هر کس با آمریکا دوستی کند در نهایت با شکست مواجه می‌شود.

سرلشکر باقری گفت: به لطف الهی طرح‌های دشمنان کاملاً شکست خورده است و امروز هیچ طرحی برای ارائه ندارند و همه اقدامات آن‌ها انفعالی است. امروز افق تحولات منطقه روشن و امیدوار کننده است اما باید توجه داشته باشیم که دشمن دست بسته نیست و از توطئه دست بر نمی‌دارد.

وی ادامه داد: این منطقه نیازی به حضور استکبار ندارد و کشورهای منطقه می‌توانند مسائل خود را حل و فصل کنند. رژیم صهیونیستی دلیل و ریشه فتنه و نا آرامی‌های منطقه است و ایران با قدرت با آن مقابله می‌کند. ما معتقدیم سرنوشت منطقه باید در پای صندوق رای رقم بخورد. احترام به مرزها از اصول بسیار اساسی است که تغییر در آن، کل منطقه را به آتش می‌کشد. 

رییس ستاد کل نیروهای مسلح در پایان بیان داشت: امروز شرایط حکم می‌کند تا توان دفاع از کشور را داشته باشیم. ملت ایران هیچ چشم‌داشتی به دیگر کشورها ندارد اما برای دفاع از خود باید قدرتمند باشد و مهمترین عامل قدرت، توکل به خدا و فرمانبرداری از ولایت فقیه است و باید مردمی بود، زیرا مردمی بودن عامل بقای انقلاب ماست؛ لذا نباید از مردم فاصله گرفت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات