بقایای گروه تروریستی داعش در شرق سوریه، در یک منطقه بیابانی در استان دیرالزور محاصره شده است و ارتش سوریه و نیروهای متحد عملیات خود را برای پایان دادن به حضور این گروه در شرق این کشور آغاز کردند.
کد خبر: ۸۹۶۱۴۱۶
|
۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۱

به گزارش سرویس بسیج مقاومت مردمی خبرگزاری بسیج،  ارتش سوریه و نیروهای مقاومت طی روزهای گذشته موفق شدند کنترل کامل منطقه‌ای را به دست گیرند که از روستای «الصالحیه» تا «المعیزیلة» و سد این منطقه و از آنجا به سمت ایستگاه دوم نفتی «تی 2» تا شرق و شهر البوکمال در ریف جنوب شرق دیرالزور امتداد دارد.

پس از این مرحله از عملیات، گروه تروریستی داعش در یک منطقه بیابانی با مساحت پنج هزار و 500 کیلومتر مربع محاصره شد. این منطقه از «السخنه» در ریف شرقی حمص تا اطراف شهر البوکمال امتداد دارد.

جدای از شرق سوریه، بقایای داعش در نقاط محدود دیگری در سوریه نیز حضور دارند که از جمله آن شمال استان حماة، ریف دمشق و در چند شهرک در جنوب سوریه است (جزئیات بیشتر).

وبگاه خبری مراسلون امروز سه شنبه گزارش داد که نیروهای سوری و مقاومت آخرین نبرد علیه داعش در این منطقه محاصره شده در شرق این کشور را آغاز کردند.

ارتش سوریه روز گذشته از مواضع خود در ایستگاه نفتی «تی2» به سمت مناطق شمالی 18 کیلومتر پیشروی کرد.

جنگنده های روسیه و سوریه نیز پوشش هوایی این عملیات را بر عهده دارند. ارتش سوریه چندی پیش کنترل کامل کامل منطقه «حوض الفرات» در استان دیرالزور را به دست گرفت.

عصر دوشنبه، «خبرگزاری اعماق» وابسته به داعش، از حمله شدید عناصر این گروه تروریستی به مواضع ارتش سوریه در شمال غرب شهر البوکمال در جنوب شرقی سوریه خبر داد. داعش در تلاش است، محاصره خود در این منطقه را بشکند.

وبگاه خبری «عنب» نزدیک به معارضان سوریه نیز با اشاره به این خبر نوشت که محور حملات داعش از سمت شمال غرب شهر البوکمال و در موازات کرانه باختری رود فرات است، ولی به گفته این وبگاه، پس از عقب نشینی داعش از مناطق حمص شرقی تا دیرالزور، دیگر قدرت داعش متلاشی شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات