معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان:
طرح فهرست برداری نمونه پایه آمارگیری های خانواری در استان زنجان به مدت دو هفته اجرا می شود.
کد خبر: ۸۹۶۱۴۲۵
|
۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان با اشاره به اجرای طرح فهرست برداری نمونه پایه آمارگیری های خانواری، گفت: طرح فهرست برداری نمونه پایه در استان زنجان همزمان با کل کشور از تاریخ 18آذر 1396 به مدت دو هفته اجرا می شود.

 حسین امید مقدم افزود: با توجه به ماهیت آمارگیری های خانواری مستمر در بسیاری از موارد لازم است از نمونه پایه استفاده شود.

وی اظهار داشت: طرح فهرست برداری نمونه پایه در استان زنجان همزمان با کل کشور از تاریخ   18آذر به مدت دو هفته اجرا می شود.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان تصریح کرد: نمونه پایه نمونه معرف بزرگی است که می توان از آن زیر نمونه هایی را به منظور تامین نیازهای اطلاعاتی چند آمارگیری یا چند دوره از یک آمارگیری انتخاب کرد . فهرست برداری به عملیاتی گفته می شود که در طی آن ضمن مراجعه به محدوده مشخص شده همه مکان ها و خانوارها در قالب فرم فهرست برداری فهرست می شود .

حسین امید مقدم گفت: بر اساس توصیه های سازمان ملل پس از اتمام هر سرشماری عمومی نفوس و مسکن لازم است چارچوب تهیه نمونه بایه تغییر کرده و نمونه پایه جدید بر اساس چارچوب مناسب حاصل از سرشماری عمومی نفوس و مسکن انتخاب شود .

گفتنی است، در کشور ما اولین طراحی نمونه بایه در سال 1384 با استفاده از فهرست بلوک ها و آبادی های کشور که از سرشماری عمومی کارگاهی 1381 بدست آمده است ساخته شد .

لازم به ذکر است، از این فهرست برای انتخاب خانوارهای نمونه طرح های آمارگیری نیروی کار و هزینه و درآمد خانوار در مناطق شهری و روستایی استفاده می شود .

در استان زنجان 102 خوشه ی شهری و 0 خوشه ی روستایی در فهرست برداری سال 1396 لحاظ شده است .

ارسال نظرات