خبرهای داغ:
سرپرست فرمانداری شهرستان بناب در نشست کارگروه امور اجتماعی و فرهنگی این شهرستان، از کاهش 37 درصدی آمار طلاق در این شهرستان در هشت ماه گذشته امسال خبر داد.
کد خبر: ۸۹۶۱۴۹۰
|
۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، امین رفیعی با اعلام این خبر اظهار داشت: در هشت ماه سال پیش 221 مورد طلاق در شهرستان بناب اتفاق افتاده بود که 147 مورد شهری و 74 مورد روستایی بود و این آمار در سال 96 به 139 مورد کاهش یافته است که 86 مورد آن شهری و 53 درصد دیگر در سطح روستاها بوده و این موفقیت در سایه برگزاری کلاس‌های مختلف آموزشی حاصل شده است.

وی با اشاره به موضوع آسیب‌های اجتماعی ناشی از توسعه روزافزون فضای مجازی در جامعه تصریح کرد: فضای مجازی به جهت گستردگی که دارد، به یک مرجع تبدیل شده است و متأسفانه به علت کم کاری مسئولان و ایجاد محدودیت در رسانه‌های موجود و عدم انتقال مفاهیم نظام و اجتماع باعث شده فضا را به آنها بدهیم.

رفیعی با بیان اینکه در فضای مجازی باید جامعه هدف را شناخته و محتوای دینی و فرهنگی و ملی را در قالب این محتوا ارائه کنیم، افزود: باید با برگزاری کلاس‌های مختلف آموزشی برای والدین فرزندان را از خطرات احتمالی گرایش جوانان به فضای مجازی آگاه کنیم.

سرپرست فرمانداری بناب استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد را برای کنترل فضای مجازی ضروری دانست و اذعان کرد: هم اکنون 8 سازمان مردم نهاد در سطح شهرستان داریم که در زمینه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و زیست محیطی فعالیت دارند و امیدواریم نهادهای مردم نهاد با ورود به این حوزه مردم را از مضرات و خطرات فضای مجازی آگاه کنند.

رفیعی در ادامه سخنان خود با انتقاد از افزایش تکدی‌گری در میادین مختلف شهر خاطرنشان کرد: تکدی‌گری به صورت مقطعی در این شهرستان جمع آوری شد ولی اخیراً متکدیان در میادین مختلف شهر دیده می‌شوند که از نیروی انتظامی، شهرداری و بهزیستی انتظار داریم نسبت به جمع آوری متکدی ها از سطح شهر اهتمام کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها