استاندار خراسان رضوی عنوان کرد؛

کسب رتبه نخست استان خراسان رضوی در حوزه پژوهش/ مراکز تحقیقاتی صنایع با پژوهشگران تعامل برقرار کنند

استاندار خراسان رضوی بیان داشت: در سه سال گذشته استان رتبه اول در حوزه پژوهش را کسب کرده است.
کد خبر: ۸۹۶۱۴۹۶
|
۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، رشیدیان شب گذشته در اختتامیه هجدهمین نمایشگاه دستاورد‌های پژوهش، فناوری و فن‌بازار خراسان رضوی که در نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار شد، اظهار داشت: در سه سال گذشته استان رتبه اول در حوزه پژوهش را کسب کرده است و امیدواریم که خراسان رضوی این روند رو به رشد در توسعه پژوهش درکشور داشته باشد و به جایگاه شایسته برسیم.

استاندار خراسان رضوی ضمن اشاره به جایگاه پژوهش در آموزه‌های دینی و ملی، بر پژوهش تاکید کرد و افزود: تولید علم با پژوهش میسر است و این پژوهش باید منطبق بر نیاز‌های حوزه‌های مختلف کشور باشد که سریعتر درعرصه عمل به کار بسته شود.

وی بیان کرد: پژوهش‌های مسئله محور و مبتنی بر نیاز‌های کشور کمک خوبی به مدیران اجرایی کشور می‌کند و الگوی مناسبی در جهت بهره‌گیری از علم به منظور حل نیاز‌ها و مشکلات است.

رشیدیان در ادامه نمایشگاه را فرصت خوبی برای آشنایی مردم با ظرفیت‌های علمی خراسان رضوی، دانست و متذکر شد: این نمایشگاه نمایشی از ظرفیت‌های کشور در جهت اجرایی شدن شعار «ما می‌توانیم» است.

استاندار خراسان رضوی به اشاره به حرکت‌هایی که دانشگاه و حوزه‌های علمیه در پژوهش انجام داده‌اند، خاطرنشان کرد: پژوهشگران بسیاری، مشکلات کشور را حتی در موقع تحریم حل کردند و تواستند قطعات برخی فناوری‌ها که محصور کشور‌های غربی بود را تولید کنند.

وی تصریح کرد: سال گذشته خراسان رضوی توانست ۱۰ میلیون دلار محصول در شرکت‌های دانش بنیاد تولید و صادر کند.

رشیدیان گفت: این نمایشگاه همچنین محل تعامل بین پژوهشگران، مدیران اجرایی و بخش خصوصی بود و همچنین در اینجا شاهد کار کردن نزدیک پژوهشگران حوزه علمیه و دانشگاهی بودیم.

استاندار خراسان رضوی افزود: ظرفیت‌هایی در این دو مرکز علمی وجود دارد و امیداوم که در طول سال از همکاری و تعامل حوزه علمیه و دانشگاه در جهت پیشرفت استان استفاده کنیم.

وی با بیان این مطلب که از مدیران اجرایی و اداری استان خواستیم که در این نمایشگاه حضور پیدا کنند که بتوانند از ظرفیت‌های علمی خراسان رضوی استفاده کنند، خاطرنشان کرد: چندین تفاهم‌نامه که در این نمایشگاه بسته شد، کافی نیست.

رشیدیان بیان کرد: صنعت باید مرتبا خود را به روز کند که مشکلات آن حل شود و برای این کار باید از پژوهشگران داخلی استفاده کنند و مراکز تحقیقاتی صنایع وخصوصی با پژوهشگران تعامل برقرار کنند.


ارسال نظرات
پر بیننده ها