مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه ناحیه تربت حیدریه:

مهمترین رکن ولایت فقیه، حکومت‌داری بر اساس آموزه‌های دینی است

مسئول دفتر حوزه نمایندگی، ولی فقیه در سپاه تربت حیدریه مهمترین رکن ولایت فقیه را حکومت‌داری بر اساس فقه اسلامی و آموزه‌های دینی عنوان کرد.
کد خبر: ۸۹۶۱۵۰۵
|
۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ حجت الاسلام ابوالفضل آرمان ظهر امروز در نشست بصیرتی با طلاب و روحانیون حوزه‌های علمیه تربت حیدریه به بیان اصطلاحات مورد نیاز در حوزه ولایت فقیه وتبیین لغوی واصطلاحی آن اشاره کرد و گفت: ولایت فقیه ادامه همان ولایت انبیای الهی و ائمه معصومین (ع) و این مهم نیازمند تبیین و گفتمان سازی است.

آرمان، ولایت مطلقه فقیه را ولایتی شامل تمام آموزه‌های اسلامی و تکالیفی که پیامبر (ص) وائمه (ع) در زمان حیات داشتند را بیان کرد و افزود: همان طور که وظیفه ولی خدا تشکیل حکومت اسلامی بود، ولی فقیه هم به مانند حجت‌های خدا رسالت تشکیل حکومت اسلامی را باید دنبال کند.

مسئول دفتر حوزه نمایندگی، ولی فقیه در سپاه تربت حیدریه مهمترین رکن ولایت فقیه را حکومت داری بر اساس فقه اسلامی و آموزه‌های دینی عنوان کرد.

وی با مطرح کردن سوالاتی پیرامون مباحث ولایت فقیه وپاسخ به آن‎هاخاطر نشان کرد: در ولایت فقیه (فقه) حکومت می‌کند نه شخص، لذا تولیت اجرای فقه با ولی فقیه است و از سوی دیگر در مکتب تشیع، ولی فقیه کسی است که شان امامت را دنبال می‌کند.

وی افزود:. مسئله ولایت فقیه براساس اموزه‌های شیعی پایه ریزی شده و علمای شیعه نقش به سزایی در این زمینه داشته وپیوسته با ظلم و استبداد و مبارزه در این راه جان خود رانثار کرده اند.

درحال حاضر بالغ بر ۵۰۰ نفر طلبه خواهر و برادر در چهار حوزه علمیه تربت حیدریه از سطح یک تا سطح چهار (معادل دکترا) تحصیل می‌کنند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار