سازمان ملل هشدار داد

۸ میلیون یمنی در آستانه قحطی و یک میلیون نفر به وبا مبتلا شده‌اند/ علت؛ محاصره عربستان

معاون سخنگوی رسمی دبیر کل این سازمان تأکید کردند که قحطی و بیماری جان میلیون‌ها یمنی را تهدید می‌کند و این مسئله به خاطر محاصره بندرگاه‌های این کشور از سوی عربستان سعودی است.
کد خبر: ۸۹۶۱۵۱۰
|
۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج،  «جیمی مک گولدریک» هماهنگ کننده سازمان ملل در امور بشردوستانه یمن اعلام کرد که محاصره مستمر بندرگاه هها سبب کاهش سوخت، غذا و دارو شده است.

مک گولدریک میگوید که این مسئله بر تعداد ساکنان ضعیف و ناتوان خواهد افزود که نیازمند کمک هستند.

این مسئول سازمان ملل تصریح کرد که زندگی میلیونها یمنی به توانایی ما در فراهم کردن کمکهای پزشکی، آب سالم و مواد غذایی بستگی دارد.

وی تأکید کرد که در میان ساکنان یمن، 8 میلیون و 400 هزار نفر در آستانه قحطی قرار دارند.

برآوردهای سازمان ملل نشان میدهد که درگیری افراد متخاصم در یمن سبب ایجاد بدترین بحران انسانی در جهان شده است.

ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی بندرگاههای یمن را از ماه گذشته محاصره کرده است.

سازمان بهداشت جهانی، کمیساریایی عالی آوارگان و یونیسف چند روز پیش با انتشار بیانیه ای از ائتلاف عربی خواستند که فوری و به صورت کامل محاصره تحمیلی علیه یمن را لغو کند.

به گزارش شبکه خبری الجزیره، 5 سازمان حقوق بشری نیز از محاصره یمن توسط عربستان سعودی به شدت انتقاد کرده و از طرفهای درگیر خواستند که سریعتر آتش بس کنند؛ چرا کخ «ملت یمن بیش از نمیتوانند حملات [هوایی] را تحمل کنند».

«فرحان حق» معاون سخنگوی رسمی دبیر کل سازمان ملل نیز تأکید کرد که طرفهای درگیر در یمن باید روند رساندن کمکهای بشردوستانه را تسهیل ببخشند.

حق تصریح کرد که در یمن 975 هزار نفر به بیماری وبا مبتلا شده اند.

وی نیز در کنفرانس مطبوعاتی که در نیویورک برگزار شد، بر لزوم رفع محدودیتهایی بندرهای دریای سرخ و فرودگاه «صنعا» تأکید و خاطر نشان کرد که قحطی و بیماری میلیونها یمنی را تهدید میکند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار