نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در دیدار اعضای شورای اقامه نماز استان گفت: لازم است با برنامه ریزی پرجاذبه معرفتی ارزش نماز به جامعه معرفی شود.
کد خبر: ۸۹۶۱۵۶۷
|
۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، صبح امروز دوشنبه 20 آذر آیت الله صفایی بوشهری در دیدار اعضای شورای اقامه نماز استان بوشهر و اعضای ستاد برگزاری اجلاس استانی نماز، ضمن تشکر از زحمات تلاشگران عرصه اقامه نماز در مراکز اداری و عمومی با بیان این که نماز پیوند نورانی انسان با خداست، اظهار داشت: ستاد اقامه نماز ستاد اقامه عمود دین و خیمه اسلام است که زندگی دنیایی مردم را با نماز به عرش و خدا متصل می کند.

نماینده مقام معظم رهبری در استان و امام جمعه بوشهر همچنین افزود: ستاد اقامه نماز یعنی ستادی که انسان را از دنیاگرایی، نجات و به سمت خداباوری و خداگرایی جهت می دهد.

ایشان تصریح نمود: دنیا دارای جاذبه های بسیاری است که انسان را در باتلاق متعفن خود مدفون و از نگاه توحیدی جدا و به نگاه شرک، کفر، نفاق و افتادن در دام ظواهر دنیا گرفتار کند.

آیت الله صفایی بوشهری ادامه داد: نماز ریسمان محکم نجات انسان از سقوط در باتلاق دنیاگرایی و ابتذال است به همین خاطر خداوند مهمترین و کثیرترین عبادت خود را نماز قرار داده است.

ایشان افزود: نماز تنها یک گفته و دعا نیست بلکه مدرسه ای است که انسان در پرتو آن می تواند دارای یک شخصیّت الهی شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با بیان این که ستاد اقامه نماز مسئولیّت بسیار سنگینی دارد، گفت: مسئله ستاد اقامه نماز، نجات بشریّت و تصدی کمال انسان است چون متصدی مهمترین عبادت الهی است.

آیت الله صفایی بوشهری تأکید نمود: ستاد اقامه نماز باید با یک برنامه ریزی بسیار پرجاذبه معرفتی، هم ارزش نماز را به جامعه معرفی کند و هم در یک فضای بسیار الهی، دیگران را به اقامه نماز دعوت کند.

ایشان نماز را واجبی نجات آفرین و کمال بخش دانسته و بیان داشت: با توجّه اهمیّت فریضه نماز، دشمنان اسلام و بشریّت تلاش می کنند که این فریضه کم رنگ شود و در جامعه و زندگی بشریّت مؤثر نباشد.

نماینده مقام معظم رهبری در استان و امام جمعه بوشهر ادامه داد: ضروری است ستاد اقامه نماز با یک برنامه ریزی دقیق جلوی آسیب هایی که جبهه ضدّ دین در زمینه نماز ایجاد می کند را بگیرد و از آن طرف جاذبه ای پر معرفت ایجاد کند که در یک فضایی پر از اختیار و آزادی، جامعه و افرادی که شما متکفل کار آن ها هستید را به سمت نماز سوق دهد.

آیت الله صفایی بوشهری با بیان این که نماز به عنوان یک نعمت الهی را گرامی بداریم، افزود: در زمینه نماز در ادارات و نهادها تنها به ابلاغیه و تقاضا بسنده نشود بلکه در این زمینه برنامه ریزی و پروژه داشته باشید.

ایشان ادامه داد: الحمدالله در سال های اخیر فضای نماز در مساجد خیلی بهتر شده و طبق گزارشات در ادارات نیز وضعیّت مناسبی است و در تمامی آن ها نماز جماعت اقامه می گردد امّا هنوز با نگاه آرمانی و ایده آل فاصله داریم.

لازم به ذکر است که اجلاس استانی نماز با عنوان «نماز و فضای مجازی» روز چهارشنبه 22 آذر ماه در بوشهر برگزار می شود.

انتهای خبر/

ارسال نظرات