مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: طی سال جاری 2 هزار و 584 سند اجاره اولیه رقبات وقفی در مازندران با متصرفانی که تاکنون رابطه استیجاری با اوقاف نداشتند انعقاد شده است.
کد خبر: ۸۹۶۱۵۶۸
|
۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری‌جناسمی در گفت‌وگویی با اشاره به اهمیت اجرای نیت واقف، اظهار کرد: اجرای امینانه نیت واقف وظیفه ذاتی، قانونی و شرعی سازمان اوقاف است.

وی با بیان اینکه اوقاف غیر از نیت واقف نمی‌تواند عواید موقوفات را هزینه کند، افزود: تمامی درآمد موقوفات بر اساس نظر واقف در وقف‌نامه هزینه می‌شود که برگزاری مراسم‌های مختلف در طول سال و کمک به اقشار مختلف جامعه از نمونه‌های بارز آن است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه اجرای امینانه نیت واقف بستگی به پرداخت حق و حقوق وقف  توسط مستاجران و متصرفان قانونی موقوفات است، تصریح کرد: افراد و خانواده‌هایی که در املاک موقوفه زندگی می‌کنند و بر وقف بودن آن اطلاع دارند از نظر شرعی و قانونی باید حق و حقوق وقف را پرداخت کنند.

حیدری با بیان اینکه اوقاف با توجه به اسناد موجود و املاک موقوفات اقدام به انعقاد اجاره‌نامه با متصرفان املاک وقف می‌کند، خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 2هزار و 584 سند اجاره اولیه رقبات وقفی در مازندران با متصرفانی که تاکنون رابطه استیجاری با اوقاف نداشتند انعقاد شده است.

وی با بیان اینکه ایجاد رابطه و انعقاد قرارداد اجاره با مستاجران موجب احیای وقف و نیت واقف می‌شود، گفت: کسانی که حق و حقوق موقوفات را پرداخت کنند در ثواب آن شریک خواهند شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها