خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در آیین بهره برداری از مخزن 16 میلیون لیتری ذخیره نفت در پتروشیمی تبریز، گفت: نگرانی های مردم در ورود آلاینده های زیست تخریب پذیر به محیط زندگی شان قابل چشم پوشی نیست و شرکت پتروشیمی و پالایشگاه تبریز باید برنامه های توسعه محور را بر مبنای حفاظت از محیط زیست و ایجاد فضای سبز استوار کند.
کد خبر: ۸۹۶۱۵۹۴
|
۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان، حجت الاسلام سیدمحمد علی آل هاشم افزود: نبود فیلتر در خروجی کوره های این شرکت سلامت مردم تبریز علی الخصوص اهالی ساکن در روستا های باغ معروف و کجاآباد را تهدید می کند. وی تاکید کرد: برای جلوگیری از ورود گازهای مخرب و آلاینده های زیست تخریب پذیر به فضای زندگی مردم باید حفاظت از محیط زیست و ایجاد فضای سبز عنصراصلی برنامه های توسعه محور باشد.

امام جمعه تبریز اضافه کرد: شرکت پتروشیمی در راستای حفاظت از محیط زیست برنامه های خود را در سه محور فرآیند مدیریت جنبه ها و آثار زیست محیطی، فرآیند مدیریت پسماند ها و فرآیند مدیریت پایش و اندازه گیری آلاینده های زیست محیطی دنبال می کند ولی برای رفع کامل آثار مخرب آلاینده های زیست تخریب پذیر این اقدامات کافی نیست.

وی با تاکید بر اینکه آب، خاک، هوا و جنگل ها از عناصر موثر در محیط زیست است، اظهارداشت: سالم سازی و ایجاد نوار سبز در کنار ارائه خدمات فنی و مهندسی از اهمیت بالایی برخوردار است.

حجت الاسلام آل هاشم همچنین با اشاره به خطرات ناشی از خشک شدن دریاچه ارومیه گفت: آثار مخرب زیست محیطی دریاچه ارومیه ساکنان استان های شمالغرب کشور از جمله آذربایجان شرقی را با خطر جدی مواجه کرده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی خاطر نشان کرد: اگر اقدام موثر و چشمگیری در این رابطه صورت نگیرد باید توجه داشت خشک شدن این دریاچه آثار مخرب زیست محیطی زیادی به دنبال دارد.

وی از مسئولان ذی ربط با محیط زیست خواست در حراست و حفاظت محیط زیست بیش از پیش حساسیت داشته باشند.

ارسال نظرات