خبرهای داغ:
دل نوشته‌ها و نقاشی‌های بچه‌های غزه در قالب کتابی با عنوان «باغ‌های امید» از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شد.
کد خبر: ۸۹۶۱۶۴۰
|
۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از  اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، این کتاب مجموعه آثاری است که از سوی دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان شعبه‌ی فلسطین گردآوری شده است.

ترجمه این اثر را غلامرضا امامی بر عهده داشته و کتاب در قطع بیاضی منتشر شده است.

«رویایی زیبا»، «گفت‌وگو در سردخانه»، «آیا یک زندگی شاد حق من نیست؟»، «نمایشگاه خواهر کوچولوی من»، «من کیستم؟»، «آرزوهای بچه‌های غزه» بخشی از داستان‌ها و شعرهای منتشر شده در این کتاب است.

همچنین «باغ‌های امید» مجموعه‌ای از نقاشی‌های کودکان این سرزمین را برای مخاطبان به نمایش گذاشته است.

در شعر «من کیستم؟» اثر «اشواق الهسی» ۱۶ ساله می‌خوانیم: «من کیستم؟ تو کیستی؟ / من را می‌شناسی؟ / امکان دارد وقتت را به من بدهی؟ / من کودکی بی‌خانه و بی‌وطنم. / سرزمینم را دزدیدند، ‌ حقم را دزدیدند! / من کودکی هستم که در سرزمینم مبارزه می‌کنم. / می‌دانی سرزمین من کجاست؟ / ای مردم! / از خواب خوش بیدار شوید! / ای مردم! / از خواب خوش بیدار شوید! / نمی‌خواهید از قدس دفاع کنید؟ / نمی‌خواهید از کودکان فلسطین دفاع کنید؟ / سال‌ها است که بچه‌های فلسطین رنگ صلح را ندیده‌اند. / آیا دیدن زخم‌هایمان شما را نمی‌آزارد؟ / آیا دیدن غم‌هایمان شما را نمی‌رنجاند؟ / نمی‌دانید من کیستم؟ / من را نمی‌شناسید؟ من کودکی فلسطینی هستم! / حالا چه‌طور؟ من را شناختید؟»

 این کتاب ۳هزار و ۵۰۰ تومان قیمت دارد و شمارگان آن ۲۰۰۰ نسخه است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها