خبرهای داغ:
جوان سابقه دار معروف به «کفتار کیف قاپ» این بار در حالی با شلیک ۱۵ گلوله دستگیر شد که تاکنون به یک هزار سرقت از زائران و مجاوران در مشهد اعتراف کرده است.
کد خبر: ۸۹۶۱۶۵۷
|
۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی روز گذشته با بیان این مطلب در گفت وگوی اختصاصی به ما گفت: نوزدهم شهریور گذشته، زن جوانی که از شدت نگرانی، دستانش به لرزه افتاده بود، از یک ماجرای زورگیری پرده برداشت.

سرهنگ کارآگاه «حمید رزمخواه» افزود: این زن جوان در اظهاراتش به پلیس گفت: به همراه همسر و فرزندانم داخل خودرو در خیابان هاشمیه مشهد نشسته بودم که ناگهان سرنشینان یک دستگاه موتورسیکلت به خودرو نزدیک شدند و یکی از سرنشینان که قمه ای در دست داشت کیف دستی ام را کشید.

من که وحشت کرده بودم از ترس فقط نگاهش  کردم و آن ها از محل گریختند. این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: در همین زمان بود که به دستور سردار قادر کریمی (فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی) دایره مبارزه با جرایم خشن در پلیس آگاهی تشکیل شد تا پرونده سرقت های خشن به طور ویژه رسیدگی شود.

بنابراین، پی گیری پرونده کیف قاپی مذکور نیز به گروهی از کارآگاهان زبده دایره مبارزه با جرایم خشن سپرده شد و بدین ترتیب عملیات شناسایی «کیف قاپان موتورسوار» به سرپرستی سرهنگ جعفریان، آغاز شد. وی گفت: کارت عابر بانکی که داخل کیف دستی شاکی به سرقت رفته بود تنها سرنخ این پرونده شد چرا که شاکی کارت عابر بانک را چند ساعت قبل از بانک دریافت کرده بود و رمز آن نیز داخل پاکت کارت وجود داشت به همین دلیل احتمال می رفت سارقان با توجه به داشتن رمز کارت مبلغ حدود هشت میلیون تومان موجودی حساب را خارج کنند.

سرهنگ «رزمخواه» افزود: بررسی های مقدماتی و رصدهای اطلاعاتی نشان داد سارقان در یک جایگاه سوخت از کارت عابر بانک سرقتی استفاده کردند که همین سرنخ مهم، پرونده کیف قاپی را وارد مرحله جدیدی کرد. از سوی دیگر نیز تجزیه و تحلیل های کارشناسی با توجه به تجمیع پرونده های زورگیری در دایره مبارزه با سرقت های خشن نشان می داد که «دزدان کیف قاپ» در سرقت های دیگری نیز نقش داشته اند. 

رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: به محض این که تصویر متهم از طریق دوربین های مدار بسته به دست آمد، سوابق این فرد بررسی شد. وی گفت: تحقیقات کارآگاهان بیانگر آن بود که برداشت کننده وجوه از حساب بانکی شاکی، فردی معروف به «کفتار کیف قاپ» است که دارای سوابق متعددی همچون سرقت، آدم ربایی و تجاوز به عنف است و بارها توسط عوامل آگاهی دستگیر شده است.

به طوری که طبق تحقیقات مقدماتی پلیس، این جوان ۲۳ ساله از سن ۱۳ سالگی اقدامات مجرمانه خود را در مناطق مختلف آغاز کرده است. این مقام انتظامی یادآور شد: با به دست آمدن این اطلاعات و صدور دستورات ویژه از سوی قاضی سیدجواد حسینی(معاون دادستان و بازپرس جرایم خاص)، روند رسیدگی به پرونده مذکور تغییر کرد چرا که کارآگاهان با یک متهم حرفه ای روبه رو بودند بنابراین مخفی گاه های وی با انجام بررسی های غیرمحسوس در مناطق مختلف مشهد شناسایی شد اما هیچ اثری از این فرد که «س- الف» نام دارد به دست نیامد. تا این که کارآگاهان با ردزنی های پلیسی به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می داد متهم مذکور زنی را در بولوار توس مشهد به عقد موقت خود درآورده است و گاهی به آن منزل تردد دارد.

سرهنگ کارآگاه «حمید رزمخواه» افزود: کارآگاهان چند شبانه روز با لباس های مبدل در اطراف این منزل به تحقیق پرداختند اما باز هم وقتی با دستور قضایی به این مکان وارد شدند، هیچ کس در آن جا حضور نداشت.

رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی ادامه داد: باز هم اقدامات اطلاعاتی با به کارگیری شیوه های تخصصی برای شناسایی مخفی گاه وی ادامه یافت تا  این که کارآگاهان از طریق منابع خبری خود متوجه شدند که متهم در حال عزیمت به بجنورد است بلافاصله خودروهای پلیس وارد جاده شدند اما  او از میانه راه دوباره به مشهد بازگشته بود.

وی گفت: سرانجام ردزنی ها به شهرک گلستان در مرکز خراسان شمالی رسید و بدین ترتیب این فرد که قصد داشت به استانی دیگر بگریزد هنگام گذاشتن چمدان مسافرتی در عقب خودرو به محاصره کارآگاهان درآمد. وقتی یکی از ماموران انتظامی لوله اسلحه را روی شقیقه متهم گذاشت و از او خواست تکان نخورد! ناگهان متهم ضربه ای به سینه مامور زد و چون باد از محل گریخت.

سرهنگ «رزمخواه» افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی که با همکاری و همیاری صمیمانه عوامل انتظامی و کارآگاهان پلیس آگاهی بجنورد، شهرک مذکور را به محاصره درآورده بودند به تعقیب متهم فراری پرداختند. صدای «ایست» در فضا می پیچید ولی متهم همچنان فرار می کرد تا این که شلیک گلوله های اخطار، اهالی را از خانه هایشان بیرون کشید.

این مقام انتظامی تصریح کرد: با شلیک ۱۵ گلوله، در نهایت متهم زخمی شد و در طبقه پنجم یکی از مجتمع های مسکونی، خود را پنهان کرد. پس از چندین دقیقه تلاش، یکی از شهروندان وظیفه شناس، مخفی گاه متهم را لو داد و بلافاصله کارآگاهان وارد مجتمع مذکور شدند اما او که توانسته بود با یکی از همدستانش هماهنگ کند به طبقه سوم ساختمان آمد و خود را پایین انداخت و سوار بر یک دستگاه خودروی پژو اقدام به فرار کرد که این بار به دلیل اجرای طرح مهار در منطقه نتوانست از چنگ قانون بگریزد و در نهایت با تلاش گروهی از ماموران زبده پلیس بجنورد و خراسان رضوی به دام افتاد.

رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی افزود: با انتقال متهم به مشهد، وی مورد بازجویی های فنی قرار گرفت که تاکنون به یک هزار سرقت اعتراف کرده است. این درحالی است که بسیاری از طعمه های وی و همدستانش، مسافرانی از دیگر استان های کشور بوده اند و مقادیری طلا نیز از متهم کشف شده است. سرهنگ «حمید رزمخواه» از شاکیان خواست برای شناسایی متهم به دایره جرایم خشن پلیس آگاهی در منطقه رضاشهر مشهد مراجعه کنند.

 
منبع: روزنامه خراسان
ارسال نظرات
پر بیننده ها