آخر هفته‌ای بارانی در انتظار هرمزگان

اداره کل هواشناسی هرمزگان وزش باد نسبتاً شدید همراه با کاهش محسوس دما و رطوبت نسبی هوا برای هرمزگان پیش‌بینی کرد.
کد خبر: ۸۹۶۱۶۶۴
|
۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج هرمزگان ؛کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان اظهار کرد: مدل‌های هواشناسی از عصر امروز تا ظهر پنج‌شنبه نفوذ زبانه‌های پرفشار سرد شمالی را بر روی استان نشان می‌دهد.

 

مجتبی حمزه نژاد افزود: در این مدت برای مناطق شرقی، شمالی و شرق خلیج‌فارس وزش باد نسبتاً شدید همچنین با احتمال وقوع گردوخاک و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

 

وی با بیان اینکه در این مدت حداکثر سرعت باد به بیش از ۴۰ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع موج به بیش از یک متر در تنگه هرمز و دریای عمان می‌رسد، افزود: همچنین از عصر پنجشنبه نیز براثر ورود سامانه ناپایدار جنوبی باران میهمان هرمزگانی‌ها می‌شود.

 

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان افزود: این سامانه که از سمت غرب استان وارد می‌شود به‌تدریج تا دوشنبه ۲۷ آذر همه مناطق استان را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

 

حمزه نژاد با اشاره به اینکه فعالیت این سامانه همراه با رگبار باران، رعدوبرق، تگرگ، متلاطم شدن دریا و کاهش دماست، تصریح کرد: آب‌گرفتگی معابر عمومی و احتمال طغیان رودخانه‌های فصلی و سیلابی شدن مسیل‌ها نیز پیش‌بینی می‌شود.

 

وی با بیان اینکه سرعت باد در این مدت به ۳۶ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع موج به یک متر می‌رسد، خاطرنشان کرد: براثر فعالیت هردو سامانه در استان دمای هوا یک تا ۵ درجه کاهش می‌یابد؛ دمای اکنون بندرعباس ۲۵ درجه و رطوبت نسبی ۳۸ درصد است.

ارسال نظرات