«روی مور» کاندیدای جمهوری‌خواه انتخابات سنا در ایالت آلاباما با وجود حمایت‌های فراوان ترامپ نتوانست در برابر رقیب دموکرات خود پیروز شود.
کد خبر: ۸۹۶۱۶۹۲
|
۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۸

به گزارش سرویس بسیج مقاومت مردمی خبرگزاری بسیج  به نقل از رویترز، «روی مور» کاندیدای مورد حمایت دونالد ترامپ در انتخابات سنا از رقیب دموکرات خود شکست خورد تا تمام تلاش‌های رئیس‌جمهور آمریکا در هفته‌های اخیر برای پیروزی او در این انتخابات بی‌نتیجه بماند.

شکست سنگین ترامپ در رفراندوم آلاباما / دموکرات‌ها یک کرسی دیگر را در سنا از آن خود کردند

رسانه‌های آمریکایی پیش از این، پیروزی یا شکست او در آلاباما را پیروزی یا شکست ترامپ در این ایالت عنوان کرده بودند.

به گفته تحلیلگران،‌ پیروزی «داگ جونز» نامزد دموکرات‌ها در این انتخابات، ضربه سیاسی سنگینی برای ترامپ به شمار می‌رود چراکه او از هیچ تلاشی برای رای نیاوردن او دریغ نکرده بود.

شکست سنگین ترامپ در رفراندوم آلاباما / دموکرات‌ها یک کرسی دیگر را در سنا از آن خود کردند«روی مور» نامزد شکست‌خورده جمهوری‌خواهان در انتخابات سنا در ایالت آلاباما

 رئیس‌جمهور آمریکا روز گذشته (سه‌شنبه) ساعاتی پیش از آغاز رای‌گیری در آلاباما در یک پیام توییتری از داگ جونز به شدت انتقاد کرد و از هواداران خود خواست برای کمک به تحقق وعده‌های انتخاباتی او به «روی مور» رای دهند.

وی در این پیام خود نوشته بود: «من مطمئن هستم که مردم آلاباما گزینه صحیح را انتخاب خواهند کرد. داگ جونز برای مقابله با جرائم و جلوگیری از ورود مهاجران غیرقانونی به کشور ضعیف است و برای دارندگان سلاح هم (به دلیل مخالفت با قانون آزادی حمل سلاح) گزینه خوبی نیست. داگ جونز عروسک خیمه‌شب بازی پلوسی و شومر (رهبران اقلیت دموکرات در مجلس نمایندگان و سنای آمریکا) است اما روی مور همیشه به ما رای خواهد داد شما هم به او رای دهید!»

داگ جونز اولین دموکراتی است که در 25 سال اخیر در انتخابات سنا در ایالت آلاباما به پیروزی می‌رسد و اکنون با راهیابی او به سنا، برتری شکننده جمهوری‌خواهان در برابر دموکرات‌ها به 51 در مقابل 49 خواهد رسید و این خبر خوشحال‌کننده‌ای برای ترامپ که اکثر برنامه‌های او در سنا به سد دموکرات‌ها برخورد کرده است، نیست.

شکست سنگین ترامپ در رفراندوم آلاباما / دموکرات‌ها یک کرسی دیگر را در سنا از آن خود کردند«داگ جونز» نامزد پیروز دموکرات‌ها در انتخابات سنا در ایالت آلاباما

 پیروزی مهم دموکرات‌ها در انتخابات میان‌دوره‌ای سنا در آلاباما می‌تواند راه را برای کسب دوباره اکثریت کرسی‌های این مجلس در انتخابات بعدی هموار کند.

 ترامپ در حالی آشکارا حمایت خود را از «روی مور» اعلام کرده بود که او بلافاصله پس از ورود به انتخابات، با اتهامات جنسی فراوانی رو به رو شد.

واشنگتن پست برای اولین بار فاش کرد که کاندیدای جمهوری‌خواهان در انتخابات میان‌دوره‌ای سنا در آلاباما در دوران جوانی چند دختر نوجوان را مورد آزار و اذیت جنسی قرار داده است؛ اما با این حال، ترامپ نه تنها حمایت خود را از او سلب نکرد بلکه برای جمع‌آوری رای برای او به آلاباما هم سفر کرد!

حمایت ترامپ از «روی مور» در توییت‌ها و سخنرانی‌های خود تا جایی پیش رفت که انتخابات میان‌دوره‌ای سنا در آلاباما را در کانون توجه مردم آمریکا قرار داد و بسیاری از رسانه‌ها و کارشناسان سیاسی، از این انتخابات به عنوان رفراندومی برای نشان دادن میزان مقبولیت ترامپ یاد کردند.

 «روی مور» روز گذشته با اطمینان خاطر از پیروزی خود در این انتخابات همراه با همسر خود با اسب به پای صندوق رای رفت اما در کمال ناباوری در حالیکه نتایج اولیه شمارش آرا به نفع او بود، نتیجه نهایی را به رقیب دموکرات خود واگذار کرد.

شکست سنگین ترامپ در رفراندوم آلاباما / دموکرات‌ها یک کرسی دیگر را در سنا از آن خود کردند

شکست سنگین ترامپ در رفراندوم آلاباما / دموکرات‌ها یک کرسی دیگر را در سنا از آن خود کردند

شکست سنگین ترامپ در رفراندوم آلاباما / دموکرات‌ها یک کرسی دیگر را در سنا از آن خود کردند

بسیاری از مقامات ارشد جمهوری‌خواه از «روی مور» خواسته بودند که به دلیل اتهاماتی که به او وارد شده از شرکت در انتخابات کناره‌گیری کند اما او با اتکا به حمایت ترامپ در انتخابات باقی ماند و شکست خورد.

 

ارسال نظرات