خبرهای داغ:
مسئول بسیج سازندگی استان کرمانشاه از اجرای ۸۶۲ پروژه محرومیت زدایی در استان به ارزش ۲۰ میلیارد تومانتوسط سپاه طی سال ۹۷ خبر داد.
کد خبر: ۸۹۶۱۷۰۴
|
۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، حسین قبادی بصیر در همایش  فعالین الگوهایی برتر اقتصاد مقاومتی که در سالن شهید قهاری مجتمع رفاهی بعثت کرمانشاه برگزار شد، گفت: هر آنچه از امنیت، اقتدار و پیشرفت داریم همه مرهون خون شهداست.

 

وی با اشاره به عملکرد و محورهای فعالیت سازمان بسیج سازندگی گفت: در سالهای اخیر رهبر معظم انقلاب(مد ظله العالی)  روی دو نکته خیلی تاکید دارند که یکی بحث اقتصاد مقاومتی و دیگری بحث عملکرد جهادی و انقلابی گری است که همه این مفاهیم در عملکرد شما جهادگران عزیز متبلور است.

 

این مسئول ادامه داد: حضرت آقا در بحث اقدام و عملکرد جهادی دو محور را می فرمایند که یکی این است که فعالیت ها همراه با تلاش و جدیت باشد و دیگر اینکه در برابر توطئه و مقابل دشمن باشد.

 

وی گفت: همین دو مورد کاملا در اقدامات بسیج سازندگی در سطح استان و نواحی ما کاملا مشهود است و به این سمت در حال حرکت هستیم.

 

قبادی بصیر افزود: از مباحث مهم مورد تاکید مقام معظم رهبری بحث اشتغال و تولید است که در عرصه اقتصاد مقاومتی، بسیج سازندگی کاملا در این راستا در حال حرکت است.

 

وی ادامه داد: امسال ۴ میلیارد تومان اعتبارات اقتصاد مقاومتی به ما تخصیص دادند که حدود نصف آن به متقاضیان فعالیت در عرصه های اقتصاد مقاومتی اعطا شده است و مابقی آن را هم پیگیر هستیم که موانع آن را برطرف کنیم و عزیزانی که می خواهند در این عرصه فعالیت کنند، بهره‌مند شوند.

 

این مسئول تصریح کرد: با توجه به کاهش اعتبارات اقتصاد مقاومتی ما در سال جاری، ما در سطح استان به طرف سایر منابع که از طریق دستگاه های دیگر قابل وصول بود حرکت کردیم و جلساتی را برگزار کردیم که برای مثال از منابعی که امسال برای توسعه روستاها در نظر گرفته شده است استفاده کنیم و موافقت نامه هایی را هم در این موضوع به دست آوردیم و موافقت کردند که بسیجیان ما در اولویت استفاده از این منابع قرار گیرند و حتی آن سیکل کار اداری که طولانی است، قبول کردند قسمت هایی از آن را هم برای ما حذف کنند.

 

وی گفت: برادران دولت بر این واقفند که اگر ۵۰ درصد از وام هایی که برای اشتغال می دهند به هدف برسد، خیلی هم عملکرد مثبتی اس اما بررسی هایی که در بحث وام های اقتصاد مقاومتی بسیج صورت گرفته است، نشان می دهد بیش از ۸۰ درصد اینها در همان راستایی که مطرح شد، مصرف شده اند و این هم حاصل تلاش جهادگران عزیز است و این عملکرد خوب و دستاورد بزرگی است.

 

قبادی بصیر افزود: در راستای اشتغال، یکی دیگر از محورهای سازندگی بحث توانمندسازی است که در این راستا آموزش های حرفه ای و حرفه آموزی یکی از محورهای ما است و در نواحی ما بیش از ۳۶۰۰ نفر آموزش های مختلف در عرصه های فنی و حرفه ای و صنایع دستی را با کمک دستگاه های ذیربط فرا گرفتند.

 

وی ادامه داد: نکته دیگر بحث اردوهای جهادی است و ما در این زمینه در سال جاری بیش از ۱۰ هزار نفر اردو را در سطح استان برگزار کردیم و این غیر از اردوهای جهادی سایر استانها در استان ما است و آنها هم عملکرد بسیار بالایی داشتند.

 

مسئول بسیج سازندگی استان کرمانشاه تصریح کرد: یک طرح با عنوان «اعتلای خدمات رسانی» به عنوان یکی از طرح های محوری سازمان بسیج سازندگی اجرا خواهد شد و دنبال این است که تحولی در اردوهای جهادی چون توانمندی گروه های جهادی، تعداد و ترکیب این گروه ها و عرصه های فعالیت گروه های جهادی ایجاد کند.

 

وی افزود: بیشتر فعالیت گروه های جهای ما پیش از این در حوزه های عمرانی بود اما الان این عرصه ها باید گسترش پیدا کند و به عرصه هایی چون عرصه های فرهنگی، سلامت و... کشیده شود و گروه های جهادی ما بسته ای از خدمات و فعالیت ها را داشته باشند. این وضوع مستلزم توانمندی و استفاده مدیران گروه های جهادی از اقشار مختلف بسیج چون جامعه پزشکی، بسیج طلاب، محلات و اقشار دیگر است.

 

قبادی بصیر از دیگر محورهای مد نظر را بحث تشکیل مجمع خیرین جهادی عنوان کرد و افزود: این از مواردی است که ما باید پیگیری کنیم و کسانی که می خواهند در کار خیر، کمک کنند باید ما بستری فراهم کنیم و اینها را به عرصه بیاوریم و با این ترکیب که نیروی کار از بسیج و اعتبار از این عزیزان به فعالیت بپردازیم.

 

وی گفت: از دیگر محورهای فعالیت ما بحث محرومیت زدایی بوده و در سال ۹۶ بالغ بر دو میلیارد تومان پروژه را سپاه برای محرومیت زدایی استان تعریف کرده است که از این مبلغ یک میلیارد سهم استان و یک میلیارد قرارگاه محرومیت زدایی سپااه بوده است.

 

این مسئول افزود: بیش از ۵۰ درصد این مبلغ محقق شده و پروژه های آن هم به اتمام رسیده است و ۵۰ درصد دیگر هم اعتبارات جذب شده و آن هم در حال اقدام است.

 

وی ادامه داد: برای سال ۹۷ هم تحولی در این حوزه رخ داده است و پروژه هایی که برای سال ۹۷ تعریف کردیم ۱۰ برابر سال ۹۶ است و ۲۰ میلیارد تومان پروژه محرومیت زدایی در استان برای سال ۹۷ تعریف شده است و قرار داد آن هم با قرارگاه محرومیت زدایی سپاه منعقد شده است.

 

قبادی بصیر تعداد پروژه های محرومیت زدایی  تعریف شده برای سال ۹۷ را ۸۶۲ پروژه عنوان کرد و گفت: امیدواریم بتوانیم این پروژه ها را در سال ۹۷ به نتیجه برسانیم.

 

وی در بحث همکاری بسیج سازندگی با دولت نیز گفت: متاسفانه با تغییر رویه ای که دولت در بحث تامین پروژه های عمرانی خودش دارد و آن هم واگذاری اوراق خزانه اسلامی است، ما امسال نتوانستیم مثل سال های گذشته در این محور با دولت همکاری کنیم و فقط در سه پروژه اساسی آبرسانی  با دولت همکاری داریم.

ارسال نظرات