به دنبال اقدامات تحریک‌آمیز واشنگتن علیه «پیونگ‌یانگ»، رهبر کره شمالی روز سه شنبه (دیروز) طی یک سخنرانی ملی، متعهد شد که تسلیحات هسته‌ای بیشتری تولید کند.
کد خبر: ۸۹۶۱۷۲۴
|
۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۸

به گزارش سرویس بسیج مقاومت مردمی خبرگزاری بسیج، به دنبال اقدامات تحریک‌آمیز واشنگتن علیه «پیونگ‌یانگ»، رهبر کره شمالی متعهد شد که تسلیحات هسته‌ای بیشتری تولید کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «کیم یونگ اون» رهبر کره شمالی روز سه‌‌شنبه (دیروز) متعهد شد که تسلیحات هسته‌ای بیشتری تولید کند.

خبرگزاری رویترز گزارش کرد، موشک «هواسانگ 15» که در 29 نوامبر آزمایش شد و بسیاری از تحلیلگران و مقامات دولتی معتقدند که این موشک بالستیک کره شمالی قابلیت رسیدن به تمامی خاک آمریکا را دارد.

با اینحال کارشناسان معتقدند که کره شمالی هنوز می‌بایست برخی نقاط فنی را ارتقا بخشد تا بتواند به طور کامل هدف خود برای تولید یک موشک با قابلیت هسته‌ای که بتواند به تمامی خاک آمریکا برسد را تکمیل کند.

رهبر کره شمالی روز سه‌شنبه گفت که دانشمندان و کارکران می‌بایست به تولید «جدیدترین تسلیحات و تجهیزات برای تقویت کیفیت و کمیت نیروی هسته‌ای ادامه دهند».

تسریع برنامه موشکی و اتمی کره شمالی، بعد از ادبیات جنگ‌طلبانه «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا و افزایش حضور نظامی آمریکا در شرق آسیا، صورت گرفته است.

کره شمالی نیز بارها تأکید کرده است که هدف برنامه‌ موشکی و اتمی این کشور، دستیابی به موازنه در برابر تهدید آمریکاست.

رهبر کره شمالی در مراسم اختتامیه کنفرانس دو روزه مهمات برای بزرگداشت موشک بالستیک هواسانگ 15 سخنرانی کرد.

وی همچنین تأکید کرد که کره شمالی می‌بایست سلاح‌های گوناگون بیشتری را تولید و گسترش دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات