آب شرب ۱۰۰ روستا با احداث ۹ آب شیرین کن تامین می شود

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان با بیان اینکه تعداد ۱۸ سایت آب‌شیرین‌کن ۱۴۹ روستا را تحت پوشش دارد، گفت: ۹ سایت آب‌شیرین‌کن با ظرفیت ۵ میلیون مترمکعب در سال جهت آب‌رسانی ۱۰۶ روستا در حال ساخت است.
کد خبر: ۸۹۶۱۷۲۷
|
۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج هرمزگان ؛عبدالحمید حمزه پور، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان در گفتگو با خبرنگار فرهنگ کده با اشاره به تعداد سایت های آب‌شیرین‌کن های فعال در استان، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۸ سایت آب‌شیرین‌کن در شهرستان‌های بندرلنگه، بندر خمیر، بندرعباس، قشم، بستک و جاسک فعال است و بدر سال یش از ۱۱ میلیون مترمکعب  آب شرب توسط آب شیرین‌کن‌ها وارد چرخه تولید و بهره‌برداری می‌شود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان بیان کرد:این آب‌شیرین‌کن ها ۱۴۹ روستا با جمعیتی بالغ بر ۱۱۱ هزار و ۴۵۷ نفر را تحت پوشش دارد  همچنین تعداد ۹ سایت آب‌شیرین‌کن با ظرفیت تولید ۵ میلیون مترمکعب در سال جهت آب‌رسانی ۱۰۶ روستا و سرمایه‌گذاری ۴۶۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی در حال ساخت است که در سال‌جاری و سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

حمزه پور در خصوص آب‌شیرین‌کن‌های در حال مناقصه شرکت آبفار هرمزگان، گفت:پنج آب‌شیرین‌کن برای آب‌رسانی به ۵۷ روستا با جمعیتی بالغ بر ۴۶ هزار و ۶۲۸ نفر با ظرفیت تولید پیشنهادی هفت هزار و ۵۵۰ متر مکعب در حال برگزاری مناقصه است که پس از انتخاب پیمانکار وارد مرحله اجرایی می‌شود.

وی در ادامه افزود: تعداد هفت آب‌شیرین‌کن دیگر برای ۳۷ روستا با جمعیتی بالغ بر ۳۵ هزار و ۲۵۶ نیز در دست مطالعه است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان گفت: استان هرمزگان از استان های خشک و کم بارش در کشور به شمار می آید به گونه ای که میانگین بارش های استان معادل دو سوم بارش های کشور در حدود ۱۸۰ میلیمتر به صورت سالیانه است.

حمزه پور تصریح کرد: از سوی دیگر به علت شرایط اقلیمی و طبیعی هرمزگان، همچنین وجود ساختارهای شور و گنبدهای نمکی در گستره بزرگی از استان به ویژه در مناطق غربی، شهرستان های این منطقه فاقد آب های سطحی و زیر زمینی شیرین هستند.

وی در رابطه با مجاورت برخی از روستاهای استان در کنار دریا و استفاده از آبهای شور، افزود: مجاورت استان هرمزگان با آب های خلیج فارس و دریای عمان همچنین قرار گرفتن قریب به ۳۵۰ روستا با جمعیتی معادل ۴۵۰ هزار نفر در فاصله تقریبی ۱۰ کیلومتر از نوار ساحلی سبب شده شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان ناگزیر به استفاده از ظرفیت و پتانسل آب دریا و رودخانه های شور استان شده است.

مدیرعامل شرکت اب و فاضلاب روستایی هرمزگان اظهار کرد: انجام پروژه های شیرین سازی آب دریا با احداث ابشیرینکن ها و مشارکت و سرمایه گذاری بخش خصوصی از برنامه ها و راهبردهایی است که شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان در راستای آبرسانی به روستاهای فاقد منابع آب شیرین انجام می دهد.

حمزه پور خاطر نشان کرد: با تاکید استاندار هرمزگان مبنی بر استفاده حداکثری از ظرفیت شیرین سازی آب های شور و توسعه آب شیرینکن ها در جهت حفظ و ماندگاری روستاها و همچنین وفاق و سلامت آنها از طریق تامین آب سالم و بهداشتی، احداث پروژه های آبشیرینکن از سوی شرکت آب وفاضلاب روستایی هرمزگان به عنوان یکی از استراتژی ها و راهبردهای محوری شرکت آبفا روستایی هرمزگان قرار گرفته است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار