خبرهای داغ:
راوی برجسته کشوری گفت: سازش در تاریخ نتیجه نداده است وآنچه که دشمنان را زمین گیر کرد ،مقاومت بود واین مقاومت مارا به عظمت وافق نورانی رساند .
کد خبر: ۸۹۶۱۷۶۷
|
۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی،حجت الاسلام حسین جوشقانیان از راویان دوران دفاع مقدس دریادواره 2شهید گمنام دانشگاه آزاد اسلامی قاین و5شهید انقلاب اسلامی شهرستان  که شب گذشته  در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی قاین برگزار شد  بااشاره به روایتی از امام کاظم(ع)گفت: قلب مردم بر 4چیز شناخته می شود .

وی افزود: اولین آنها خداشناسی است ومادر محفلی نشسته ایم که شهدای ما در این زمینه هنرشان کار برای رضای خدا بود ویکی از حرفها وحرکت های شهدا این بود که تلاش وحرکتشان برای خدا باشد .

حجت الاسلام جوشقانیان در ادامه بیان داشت: شهدا ناظر بر اعمال ما هستند وسوالی که باید پاسخ دهیم وروی آن توجه داشته باشیم این است که بعد از شهدا ما چه کرده ایم؟

وی افزود:یقین بدانید که شهدا زنده اندوآبروی عالم هستند وعظمت وکرامت شهدا بر هیچ کس پوشیده نیست ومعامله ای که شهدا با خدا کردند هیچ احدی نکرده است ورضایت خداوند در امورات ویژگی خاص شهداست .

این استاد دانشگاه گفت:شهدا خداشناسی را در اوج داشتند ونهراسیدند.

وی تصریح کرد:در جامعه امروزی ما خداشناسی کمرنگ شده است وآسیب های ما هم به دلیل دور شدن از این خداشناسی است.

 

عضو هیات امنای موسسه روایت سیره شهدا با بیان این که نباید از آرمانها واهداف شهدا دور شویم گفت: نعمت شناسی از دیگر موضوعاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: امروزه در عرصه فرامنطقه ای وجهانی جمهوری اسلامی ایران حرفی برای گفتن دارد وببنید الان کجا هستیم وقبلا کجا بوده ایم واین ها همه به برکت خون شهدا و ولایت مداری است که ارزش انقلاب هرروز بیشتر وبهتر می شود .

استاد حوزه ودانشگاه درادامه گفت:آنها(دشمنان)آمدند که نهال نوپای انقلاب را کنترل کنند ولی ثمره معامله با خدا را ببینید به کجا رسید وانقلاب ما امروز در چه جایگاهی قراردارد؟

وی خطاب به جوانان ودانشجویان وحاضرین در این محفل شهدا گفت: با خود بیاندیشید که تا چه اندازه با آرمانها واهداف شهدا هم سو هستید ودراین میان نعمت ولایت را هرگز فراموش نکنید.

حجت الاسلام جوشقانیان گفت: رشد فزاینده علمی بعد از انقلاب به برکت خون شهدا به وجود آمده است واگر قله های علمی را فتح کنید نظام سلطه هرگز نخواهد توانست به اهدافش برسد .

وی  هدف شناسی را از دیگر مواردی ذکر کرد که بنا بر حدیث امام موسی کاظم (ع)قلوب انسان با آن شناخته می شود وگفت: شهدای ما راه را شناختند وزیبایی امر ولی را گم نکردند .

راوی برجسته کشوری گفت: سازش در تاریخ نتیجه نداده است وآنچه که دشمنان را زمین گیر کرد مقاومت بود واین مقاومت مارا به عظمت وافق نورانی رساند .

 

وی ادامه داد: وظیفه ورسالت سنگینی برعهده ما وشماست وخانواده ها باید تربیت مهدوی را جدی بگیرند وشهدای ما در وصیت نامه های خود بر تربیت زینبی،حسینی،علوی،رضوی وتربیت در سایه قرآن وعترت سفارش کرده اند.

حجت الاسلام جوشقانیان گفت: ما باید فرزندانی از جنس شهدایی همچون حججی وزین الدین وچمران وسایر شهدایی که نامشان سرافراز وبلند است تربیت کنیم.

استاد حوزه علمیه قم در بخش پایانی سخنان خود به موضوع آشنایی با علم آسیب شناسی ودشمن شناسی اشاره کرد وگفت:چه چیزی باعث می شود که برخی ارزشها در زندگی ما کم سو می شود؟چه می شود که انگیزه های مادی پررنگ می شود ؟

وی افزود:توجه به دنیاگری وآسیب ها وبلاها  باعث به زمین زدن برخی افراد شدواز قطار ولایت پذیری پیاده شدند وتا آخر نماندند وآسیب ها دامنشان را گرفت ،اما شهدای ما ازتعلقات دنیوی آزاد بودند وبه امورات دنیوی توجهی نداشتند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها