به دنبال سفر وزیر خارجه انگلیس به کشورمان، بسیج های دانشجویی پنج دانشگاه تهران در نامه ای خطاب به رئیس جمهور نسبت به دخالت بیگانگان در امور داخلی ایران هشدار دادند.
کد خبر: ۸۹۶۱۷۸۰
|
۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۲
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی؛ پنج بسیج دانشجویی تهران به دنبال سفر وزیرخارجه انگلیس طی نامه ای خطاب به رئیس جمهور نسبت به دخالت بیگانگان در امور داخلی ایران هشدار دادند.

متن کامل این نامه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای دکتر روحانی، ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم؛

اخبار و وقایع اخیر ما را بر آن داشت تا با بغضی فرو خورده، چند کلامی را به عنوان آنچه مطالبه جنبش دانشجویی و ملت شریف ایران میدانیم به عرض جنابعالی برسانیم.

از آنجا که در ماه جاری در آستانه سی امین ماه از انعقاد تفاهم خسارت بار و بی فایده ی برجام هستیم، خطرها و تهدیداتی پی در پی وجود دارد که بار دیگر لازم است تذکراتی را به جنابعالی و اعضای هیأت دولت گوشزد کنیم. هرچند امروز که یأس و ناامیدی دیگر رمقی برای آنان که از تدبیر و امید دم میزدند نگذاشته و برای بدست آوردن حداقل ها بر دیپلماسی التماس اصرار می ورزند و عزت ملی را در برابر وعده هایی کودکانه چوب حراج میزنند، دیگر جایی برای طرح سخن از مسایل کلان کشور باقی نمی ماند!

سفر اخیر وزیر خارجه کشور انگلستان به ایران حقیقتا غیر قابل توجیه و دفاع بود که ابهامات و شبهات فراوان دیگری را در اذهان افکار عمومی پدید آورد.

آنچه کاملا آشکار و پیداست؛ سناریوی از پیش تعیین شده غربی -انگلیسی برای فتنه های بیشتر درقبال مردم ایران و منطقه است که ازجوانب مختلف از جمله حقوق بشری، منطقه ای و سیاسی-اقتصادی مورد توجه قرار میگیرد.

۱- عرصه سیاسی اقتصادی

امروز در شرایطی که آمریکایی که قابل اعتماد شما و دیپلماسی تدبیر و امیدتان بود چوب حراج و بی اعتنایی به برجام زده و هرآنچه در سالیانی خیال کردید و نگاشتید را بی ثمر ساخته است، وزیر استعمار پیر در پی جذاب نمایاندن و اعتبار بخشی به آن است در حالی که از نظر ملت ایران، برجام همانند مرده ایست که با تنفس مصنوعی ارتزاق میکند. عدم همراهی انگلستان در برجام و رد همکاری های پوچ اقتصادی نیز بیش از هرچیز دیگر ماهیت روباه پیر را نمایان می کند. خوش رنگ و لعاب نشان دادن مبادلات و فرصت های بانکی برای استفاده بیش از پیش از فرصت تحریم ها تنها نمونه ای از این مداخلات است.

۲- عرصه منطقه ای

آنچه به عینه دیده می شود آن است که پیروزی های پی در پی جبهه مقاومت آن چنان عرصه را بر جبهه عربی و صهیونیستی به تنگ آورده که استیصالشان را در رؤیاسازی های جانسون خلاصه کرده و به شکل غیر رسمی از برجام های موشکی و منطقه ای سخن میگویند. شکست مفتضحانه در عرصه نظامی که با تجهیز و تسلیح گروه های تروریستی از جانب انگلستان و همپیمانانش همراه بود، امروز و به لطف پیروزی های حاصله، در پوشش نیرنگ و نفاق و دوستی، خود را عرضه نموده که البته این مطلب به اندازه ای در نظر ملت ایران مضحک بوده که با توهین ها، خباثت ها و بد عهدی های فراوان از جانبشان برای کسی اندک ارزش سیاسی ندارد. از همین رو هشدار اکید میدهیم هرگونه صحبت در قبال مسأله ای غیر از هسته ای از جمله موشکی، سکوت جنبش دانشجویی و به دنبال آن ملت را در مقابل شما در پی نخواهد داشت. که نمونه عملی این گستاخی ها را در مصاحبه ها و اظهارنظرات وزیر در پارلمان کشورشان مشاهده نمودیم

۳- عرصه حقوق بشری

آنانی که از حقوق انسانی و بشری سخن میگویند خود آنچنان با این مفاهیم بیگانه اند که دستشان به خون هزاران و میلیون ها انسان بی گناه در اقصی نقاط جهان آلوده است. جای بسی تعجب و سوال است درحالی که شرایط منطقه ای و جهانی و شکست و رسوایی جریان های مخالف انقلاب، نظارت و رصد توأم با صلابت و اقتدار را می طلبد، متاسفانه در بستر دستگاه اجرایی و دولتی کشور شاهد ایجاد فضای مسموم و گلخانه ای هستیم که خود منجر به ایجاد بساط جاسوس پروری شده است. آنچه لازم است به شما به صورت صریح بگوییم آن است که اگر به مقابله با جاسوس پروری اعتقاد ندارید حتی المکان به گسترش آن دامن نزنید.   والبته سخنان سخنگوی وزارت خارجه مبنی بر پیگیری مطالبات #وزیر_انگلیسی اندک اعتماد و امیدواری از دولتتان را سلب می کند.

شما ثابت نمونده اید به همان میزان که در برابر درخواست های دشمن بر آزادی جواسیس و مهره های نفوذی شان مستأصلید، دستگاه قضایی کشور را درخصوص آزادی زندانیان مجرم سیاسی و جواسیس امنیتی تحت فشار قرار داده اید.

جای بسی تعجب است که دستگاه اجرایی کشور خود به بسط فضای جاسوس پروری دامن زده و چشمان خود را نیز بر آن بسته است. اگر سری به سوابق دولتتان بیندازید خواهید دید که به واسطه فشارهای بی امان بر دستگاه قضایی کشور فرصت آزادی خائنان و جواسیسی را فراهم نموده اید که جای هیچ گونه پاسخی را باقی نمی گذارد. هنوز مدال افتخار جنابعالی به جاسوس تیم مذاکره کننده را فراموش نکرده ایم.

جناب آقای روحانی اگر چشم بگشایید و کمی به فضای سیاسی دور و اطرافتان نگاهی بیندازید خواهید دید سوداگری های موشکی، برجام های منطقه ای و حقوق بشری تنها و تنها مرگ کالبد مستأصل دولت را در پی خواهد داشت که تاکنون نیز تنها اندک جانی در کالبد بیمار  آن باقی نمانده است. جنبش دانشجویی و ملت شریف ایران به عنوان آخرین هشدار ها به شما خواهند گفت که آخرین فرصت های میثاق ملی را با دستاویز سیاست های غرب شدن معامله نکنید، چرا که آنچه عمیقا از آن پیداست با این رویه در سپهر فردای سیاست ایران جایی نخواهید داشت.

والسلام علی من اتبع الهدی

بسیج دانشجویی دانشگاه تهران

بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق

بسیج دانشجویی دانشگاه شریف

بسیج دانشجویی دانشگاه علامه

بسیج دانشجویی دانشگاه خواجه نصیر

ارسال نظرات