امروز فقر ومحرومیت از مشکلات مهم کشور محسوب میشود .بخش عمده ای از فقرا ومحرمان در نواحی روستایی زندگی می کنند وعمدتا شامل کشاورزان کارگران و...هستند
کد خبر: ۸۹۶۱۸۰۷
|
۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان ، امروز فقر ومحرومیت از مشکلات مهم کشور محسوب میشود .بخش عمده ای از فقرا ومحرمان در نواحی روستایی زندگی می کنند وعمدتا شامل کشاورزان کارگران و...هستند

از این رو جریان ها گفتمان انقلابی مطرح کشور سعی در حل وبر طرف کردن این معضل اجتماعی دارند گفتمان انقلابی جهادی معتقد است رفع فقر ومحرومیت زادیی از طریق خدمت رسانی به محرومان وتحقق بخشی به عدالت اجتماعی حل خواهد شد.

محرومیت زادیی یکی از اهداف انقلاب اسلامی است ونظام جمهوری اسلامی از همان روز های اول پیروزی انقلاب اسلامی این موضوع را در صدر برنامه های خود قرارداده است .حضورگسترده وحماسه ساز توده مردم محروم جامعه در مراحل مختلف فراز و نشیب های گوناگون انقلاب شکوهمند اسلامی از جمله واقعیت های مشهود وانکار ناپذیر است که وظیفه مسئولان رادر رسید گی به مشکلات انان وتلاش برای محرومیت زادیی دو چندان می کند.

بر اساس اموزه های امام وتاکیدات مقام معظم رهبری در نظام اسلامی میان پایتخت وشهرها دیگر تفاوتی وجودندارد نظام اسلامی از همان اغاز انقلاب به عمران و ابادانی شهری و روستایی توجه نموده است .واز اغارین روزهای شکل گیری خود با تشکیل نهادهای انقلابی محرومیت. زا سعی کرد توجه ویژه خود به جماعت محروم ومستضعف را که رهبر کبیر انقلاب انها رانقش افرینان اصلی انقلاب اسلامی و صاحبان حقیقی ولی نعمتان راستین جمهوری اسلامی می دانست به نمایش بگذارند .

ودر همین راستا نهادهایی چون جهاد سازندگی در همین راستا تشکیل شد بعداز دفاع مقدس نیز بسیج سازندگی با ورود به این عرصه به نهادهای انقلابی الگووموفق دراین راستا پیوست بعدها بنیاد برکت واستان قدس رضوی نیز به این شجره طیبه نهادهای محرومیت رادر نظام اسلامی اضافه شدند .

گفتمان انقلابی و جهادی معتقد است در شرایط پیچیده اقتصادکنونی کشوریکی از اصلی ترین راه های کاهش فقر و شکاف طبقاتی ضمن توجه به پیشرفت عدالت پایه وکاهش یارانه ثروتمندان و افزایش سهم فقرا، راه اندازی نهضت خدمت رسانی وحرکت در مسیر الگوهای موفقی همچون جهاد سازندگی در اوایل انقلاب وتقویت گفتمان گروه های جهادی است.

گروهای جهادی که متشکل از جهادگران گمنام وبی نشان در سادگی وبی الایشی در خدمت رسانی توانایی پذیرش ماموریت های مبنای ضرورت های انقلاب اسلامی واولویت در خدمت رسانی به محرومین وتلاش در جهت حفظ. شعایر وارزش های انقلاب اسلامی ایثار واز خود گذشتگی خلاصه کرد .

طرح یک قدم تا بهشت که با محوریت شناسایی خانواده‌ها ی فقیر وکم بضاعت که تحت هیچ اداره یا ارگانی نمی باشند.وسرکشی از این خانواده‌ها و تحویل بسته های مواد غذایی وکمک های. فرهنگی عمران معرفی انها به مراکز زیر ربط این طرح با همکاری خیرین در حال انجام است.

 

رضا دادستان مسول گروه جهادی شهیدیونس زنگی آبادی

ارسال نظرات