خبرهای داغ:
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد آذربایجان شرقی:
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد آذربایجان شرقی بابیان اینکه رویکرد این نهاد توانمندسازی مددجویان از طریق اجرای طرح‌های اشتغال و پرداخت تسهیلات اشتغال است، گفت: سه هزار و 26 طرح به‌منظور اشتغال خانوارهای تحت حمایت در هشت‌ماهه امسال توسط کمیته امداد آذربایجان شرقی اجراشده است.
کد خبر: ۸۹۶۱۸۲۷
|
۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی کمیته امداد استان، یونس فاتح با اعلام اینکه برای ایجاد و اجرای طرح‌های خوداشتغالی  41 میلیارد و 354 میلیون تومان هزینه شده است افزود: استعداد سنجی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و مهارت‌آموزی شغلی، اعطای وام به همراه نظارت مستمر برای پایداری مشاغل ایجادشده مهم‌ترین برنامه‌های کمیته امداد برای خودکفایی مددجویان است.

وی با بیان اینکه هدف از پرداخت تسهیلات اشتغال و اجرای طرح‌های خوداشتغالی، استقلال اقتصادی مددجویان است، افزود: طرح‌های اشتغال اجراشده در هشت‌ماهه سال جاری شامل 409 طرح کارانگیزی، 834 طرح توان‌افزایی و هزار و 783 طرح خودکفائی بوده است.

فاتح با اشاره به اینکه بیشترین طرح اجراشده در بخش دامپروری بوده است، گفت: از سه هزار و 26 طرح اجراشده 84 طرح در بخش کشاورزی، هزار و 90 طرح در دامپروری، 781 طرح در صنایع‌دستی و هزار و 71 طرح نیز در بخش خدمات هستند.

فاتح با اعلام اینکه 725 میلیون تومان از محل مشارکت‌های مردمی در هشت‌ماهه سال جاری برای ایجاد فرصت‌های شغلی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مددجویان هزینه شده است، افزود: از این مبلغ حدود 541 میلیون تومان برای ایجاد فرصت‌های شغلی و بقیه نیز برای آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مددجویان تحت حمایت هزینه شده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد آذربایجان شرقی بابیان اینکه 318 طرح اشتغال از محل اعتبارات امدادی وام 30 میلیونی و بیشتر دریافت کرده‌اند، افزود: در این مدت 10 میلیارد تومان تسهیلات از محل اعتبارات امدادی به این طرح‌ها پرداخت‌شده است.

فاتح اظهارداشت: در هشت‌ماهه سال جاری 399 فقره وام اشتغال به مبلغ شش میلیارد و 465 میلیون تومان به فارغ‌التحصیلان دانشگاهی تحت حمایت کمیته امداد استان آذربایجان شرقی پرداخت‌شده است.

ارسال نظرات