خبرنگار تسنیم در شمال سوریه گزارش می‌دهد

ادامه پیشروی ارتش سوریه به سمت ادلب و درهم شکسته شدن استحکامات النصره

منابع سوری از ادامه عملیات ارتش سوریه در حومه دمشق و ادامه پیشروی در حومه ادلب و درهم شکسته شدن ساختار دفاعی تروریست‌های تکفیری خبر دادند.
کد خبر: ۸۹۶۱۸۳۱
|
۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۲

به گزارش سرویس بسیج مقاومت مردمی خبرگزاری بسیج،  نیروهای ارتش سوریه با حمایت نیروهای همپیمان در حومه جنوب شرقی ادلب پیشروی مهمی داشتند این در حالی است که درگیری‌های شدید آنها با تروریست‌های جبهه النصره و گروه‌های همپیمان در این محور همچنان ادامه دارد. نیروهای ارتش و متحدان همچنین چندین روستا و تپه در حومه شمال شرقی حماه را آزاد کردند.

بر اساس گزارش خبرنگار تسنیم در شمال سوریه، روستاها و شهرک‌های «أم خزیم، أم تریکیة، الظافریة، الهویة، شطیب و تل بولص» آزاد شده و پیشروی ارتش و متحدان به سمت شهرک‌های المشیرفه، تل خنزیر و الرویضه واقع بین حومه حماه و ادلب همچنان ادامه دارد.

یک منبع میدانی گفت ارتش سوریه عملیات نظامی را در چندین محور به سمت حومه ادلب پس از درهم شکستن استحکامات گروه‌های تروریستی آغاز کرده است،‌نبرد بر اساس نقشه از پیش طراحی شده به پیش می‌رود و طی ساعات  اخیر دستاورد مهمی نصیب ارتش شده است به طوری که ارتش در چارچوب مرزهای اداری استان اشغالی ادلب از سمت جنوب شرقی آن وارد شده و نیروهای مهندسی به پاکسازی روستاهای آزاد شده از بمب‌ها و مین‌های کارگذاشته شده از سوی تروریست‌ها و تثبیت مواضع خود مشغول هستند،‌مواضع تروریست‌ها هم هدف حملات شدید جنگنده‌های روسی و سوری است.

هدف عملیات ارتش در حال حاضر رسیدن به شهرک ابودالی و پس از آن فرودگاه نظامی ابوالضهور در شرق استان ادلب است.

ارتش سوریه اخیرا نبرد علیه جبهه النصره و گروه‌های همپیمان در محور الحمراه-ابودالی در حومه شمال شرقی را پس از آزادسازی 6 روستا و چهار تپه آغاز کرده است.

در حومه دمشق هم ارتش سوریه به  عملیات خود با پشتیبانی نیروهای دفاع ملی ادامه می‌دهد به طوری که تپه  مدور و تپه مقتول در جنوب تپه‌های البردعیه در حومه جنوب غربی دمشق پس از نبرد با تروریست‌های النصره آزاد شد، درگیری‌های شدید در اطراف روستای مغرالمیر در حومه جنوب غربی دمشق در سایه بمباران مواضع تروریست‌های النصره ادامه دارد.

خبرنگار تسنیم در دیرالزور هم گزارش داد ارتش و تپ القدس حمله تروریست‌های داعشی به منطقه الجلاء در شمال البوکمال را دفع کردند،‌داعشی‌ها از خودروهای بمب‌گذاری و انتحاری‌های خود استفاده کرده بودند که در این راه ناکام ماندند و ده‌ها تروریست به هلاکت رسیدند و تروریست‌های باقی‌مانده به شرق رودخانه فرات در حومه دیرالزور گریختند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات