خبرهای داغ:
معاون آموزش متوسطه استان قزوین گفت: اجرای طرح پایه دوازدهم ماهانه یک میلیارد تومان اعتبار برای اضافه کار معلمان و حدود ۷ میلیارد تومان برای تجهیز، ایجاد کارگاه و آزمایشگاه نیاز دارد.
کد خبر: ۸۹۶۱۸۵۰
|
۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، سعید پای نبرد در جلسه شورای آموزش و پرورش که به ریاست استاندار قزوین در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد ، اظهار کرد: با اجرای طرح جدید در سال آینده با حذف پیش دانشگاهی در رشته نظری ۲۶ هزار و ۱۱۹ دانش آموز باید در یکهزار و 115 کلاس درس حدود ۳۹ هزار و ۳۵ ساعت تحصیل کنند که دو هزار و 781 دانش آموز در رشته نظری اضافه شده و به ۱۷۹ کلاس درس و تدریس شش هزار و 278 ساعت نیاز داریم.
وی اظهار کرد: در شاخه فنی و حرفه ای و کاردانش هم در حال حاضر ۱۱ هزار و ۱۱۴ دانش آموز در ۶۳۳ کلاس با ۲۳ هزار و ۵۹۵ ساعت تحصیل می کنند که در سال اینده این تعداد یه ۱۶ هزار و ۹۱۴ دانش آموز با ۹۶۱ کلاس خواهد رسید و ساعات تدریس هم ۳۵ هزار و ۶۵۰ ساعت خواهد بود.
پای نبرد یادآورشد: در خصوص تغییرات دوساله با افزایش شش هزار و 800 دانش آموز به ۳۱۸ کلاس با ۱۲ هزار و ۵۵ ساعت تدریس نیاز داریم.
وی ادامه داد: تغییرات ایجاد شده در متوسطه دوم با استقرار پایه دوازدهم شامل افزایش ۲۶۲ معلم با ۶۲۷۸ ساعت در رشته نظری، ۵۰۲ نفر معلم با ۱۲ هزار و ۵۵ ساعت در رشته فنی و ۷۶۴ معلم با ۱۸ هزار و ۳۳۳ ساعت تدریس است.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان قزوین بیان کرد: در مجموع در رشته نظری و فنی ۱۱۸۶ معلم و ۲۸ هزار و ۴۲۷ ساعت تدریس کمبود داریم که باید جبران شود.
وی در خصوص نیازها و هزینه های ایجاد شده در اجرای طرح پایه دوازدهم یادآورشد: در این طرح 9 هزار و 581 دانش اموز نظری، فنی و کاردانش، ۴۹۷ کلاس درس و جمعا ۲۸ هزار و ۲۹۶ ساعت تدریس به وضعیت کنونی اضافه خواهد شد.
پای نبرد گفت: در برون سپاری ۱۲۰۳ ساعت در شاخه کاردانش باید کار واگذار شود و ۸۱۳ کارگاه جدید و تجهیزات کارگاهی و ۱۳ آزمایشگاه هم باید اضافه شود.
وی اضافه کرد: تجهیز کلاس های پایه دوازدهم به ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز دارد همچنین ماهانه یک میلیارد تومان برای پرداخت اضافه کار معلمان نیاز است.
برون سپاری فعالیت هنرستانی در اولویت باشد
پای نبرد در ادامه گفت: با توجه به امکانات آماده هنرستانها باید با برون سپاری به جهاد کشاورزی و سازمان فنی و حرفه ای برای هر نفر ۶۵۳ هزار تومان هزینه کنیم که برای این کار ۶۷۵ میلیون تومان نیاز است.
معاون آموزش متوسطه استان قزوین تصریح کرد: در بخش نظری حدود ۷۸۳ کارگاه داریم که به ۳۰ کارگاه دیگر نیاز داریم که تجهیز آنها بالغ بر ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار لازم دارد.
پای نبرد یادآورشد: برای برون رفت از مشکلات اینده و اجرای طرح پایه دوازدهم چند راهکار ارائه می شود که توسعه برون سپاری در حوزه کاردانش و استفاده از ظرفیت دانشگاه های علمی کاربردی، استفاده از مربیان رسمی سازمان فنی وحرفه ای به صورت حق التدریسی و لغو ممنوعیت تغییر مقطع دوره آموزش ابتدایی و دو نوبته کردن مدارس از آن جمله است.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: همچنین دو نوبته کردن دبیرستان های دوره اول متوسطه واستفاده از فضا و نیروی آنها، دو نوبته کردن دبیرستانهای دوره دوم متوسطه، لغو تعطیلی پنج شنبه ها و استمرار فعالیت باز نشستگان امسال و حق التدریس بازنشسته های قبل، شناسایی نیروهای فنی شاغل در ادارات و سایر دوره های تحصیلی از دیگر روشهای اجرای این طرح است.
وی یادآورشد: جلوگیری ازنقل و انتقال در مناطق و بازگرداندن نیروها از سایر دستگاه ها و برگزاری آزمون و جذب نیروهای پیمانی هم می تواند ما را در اجرای این طرح مهم یاری کند.
سعید پاینبرد،توسعه برون سپاری در حوزه کار ودانش از جمله استفاده از ظرفیت دانشگاه های علمی کاربردی و استفاده از مربیان رسمی سازمان فنی و حرفه ای به صورت حق التدریس، لغو ممنوعیت تغییر مقطع دوره آموزش ابتدایی و 2 نوبته کردن مدارس، 2 نوبته کردن دبیرستان های دوره اول متوسطه و لغو تعطیلی پنجشنبه ها تاکید کرد.
وی شناسایی نیروهای فنی شاغل در ادارات و سایر دوره های تحصیلی، جلوگیری از نقل و انتقالات در مناطق و بازگرداندن نیروها از سایر دستگاه ها و برگزاری آزمون جذب نیروی انسانی پیمانی را از راهکارهای مهم برای رفع چالش های پایه دوازدهم عنوان کرد.
استان قزوین دارای حدود 220 هزار دانش آموز است که 33 هزار نفر از آنها در مقطع متوسطه تحصیل می کنند.
1004/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها