معاون تربیت و اموزش سپاه حضرت ابوالفضل(ع)لرستان:
معاون تربیت و اموزش سپاه حضرت ابوالفضل(ع)لرستان:سپاه حضرت ابوالفضل(ع)لرستان از سال ۸۹ به عنوان پیشگام نسبت به دیگر استان‌ها هر سال به طور میانگین بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ خروجی از دوره‌های آموزشی برای سربازان داشته است.
کد خبر: ۸۹۶۱۸۵۲
|
۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان ،محسن رشیدی با اشاره به برگزاری دوره‌های فنی حرفه‌ای برای سربازان اظهار داشت : با توجه به تفاهم‌نامه‌ای که ستاد کل نیروهای مسلح با سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در مورد مهارت‌آموزی سربازان و با عنایت به توجه رهبر معظم انقلاب به این موضوع،سپاه حضرت ابوالفض لرستان نسبت به برگزاری این کارگاه‌ها توجه ویژه دارد.

وی افزود:در این راستا ستاد کل نیروهای مسلح و سازمان فنی حرفه‌ای کشور به این نتیجه رسیدند در مدت دو سالی که سربازان در خدمت سربازی به سر می برند با سپری کردن دوره های آموزشی با توجه به رشته تحصیلی و بر اساس علاقه خود دوره مهارتی طی کرده و برای ورود به بازار کار آماده شوند.

معاون تربیت و آموزش سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان عنوان کرد: در پایان دوره مهارت فنی و حرفه‌ای کارت مهارت برای سربازان صادر می‌شود ،ودر قبال این دوره‌ها هیچگونه وجهی از سربازان دریافت نمی‌شود.

وی بیان کرد: معاونت آموزشی سپاه لرستان دارای کارگاه‌های جوشکاری، برق و سایت کامپیوتر است که این کارگاه‌‌ها زیر نظر سازمان فنی حرفه‌ای فعالیت می‌کنند ضمن اینکه تا کنون ۸۰۰ سرباز برای شرکت در دوره‌های مهارت آموزی ثبت نام کرده‌اند.

رشیدی با بیان اینکه هیچ گونه محدودیتی برای استفاده سربازان برای شرکت در ۴۶ رشته مهارتی فنی و حرفه‌ای وجود ندارد، افزود: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته بخشی از زمان دوره مهارتی سربازان در زمان اداری بوده و مابقی ساعات جهت آموزش نیز با برنامه‌ریزی مناسب و با هماهنگی معاونت فنی حرفه‌ای در نظر گرفته می‌شود.

معاون تربیت و آموزش سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان گفت:طی هماهنگی‌هایی که با آجا و ناجا صورت گرفته در صورتیکه هرکدام از کارگاه‌ها به حد نصاب نرسد از سرباز‌های دیگر یگان‌های نظامی برای برگزاری این کلاس‌ها ثبت نام عمل آمده و کلاس‌ها به صورت مشترک برای سربازان یگان‌های مختلف برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در سالیان گذشته این کارگاه‌ها با شدت و ضعف برگزار می‌شدخاطر نشان کرد: سپاه حضرت ابوالفضل(ع)لرستان از سال ۸۹ به عنوان پیشگام نسبت به دیگر استان‌ها هر سال به طور میانگین بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ خروجی از دوره‌های آموزشی برای سربازان داشته است.

انتهای پیام/
ارسال نظرات