رویترز اعلام کرد

کاهش ذخایر آمریکا و نوسان قیمت نفت در مرز ۶۴ دلار

قیمت نفت که روز گذشته از ۶۵ دلار فراتر رفته بود همان روز با موج برداشت سود سرمایه‌گذاران ۲ درصد کاهش یافت و امروز دوباره با کاهش تولید نفت آمریکا به مرز ۶۴ دلار رسید.
کد خبر: ۸۹۶۱۸۶۶
|
۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۱

 

به گزارش خبرگزاری بسیج، با انتشار یک گزارش صنعتی که کاهش بیش از انتظاری در ذخایر نفت خام امریکا را نشان داد، قیمت نفت امروز افزایش یافت.

همچنین انتظارات برای ادامه توقف فعالیت یک خط لوله بزرگ انتقال نفت خام از دریای شمال سبب تقویت بازار شده است.

هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 56 سنت افزایش 63.90 دلار معامله شد. نفت برنت به 63.98 دلار در هر بشکه نیز رسیده بود. روز گذشته پس از اینکه قیمت نفت برنت به دنبال انتشار خبر توقف فعالیت یک خط لوله بزرگ در انگلیس برای انتقال نفت خام از دریای شمال به بالای 65 دلار رسید، قیمت نفت 1.35 دلار یا 2.1 درصد به علت موج برداشت سود سرمایه‌گذاران، کاهش یافت.

نفت خام آمریکا با 42 سنت کاهش 57.56 دلار در هر بشکه معامله شد.

امپراتور بزرگ‌ترین خط لوله انگلیس گفت این خط لوله در میادین نفت و گاز این کشور در دریای شمال، احتمالا چندین هفته برای تعمیرات تعطیل خواهد شد.

این خط لوله روزانه 450 هزار بشکه نفت فورتیز را انتقال می داد، پس از کشف شکافی در آن تعطیل شد. این پیش‌آمد به صورت ویژه بر بازارهای جهانی تاثیر خواهد داشت چراکه نفت فورتیز، یکی از بزرگ‌ترینجریان 5 نوع نفت شاخص در دنیاست که سبب تقویت نفت برنت شده است.

برخی از تولیدکنندگان نفت نظیر بی‌پی و رویال داچ شل اعلام کردند میادین نفتی را در واکنش به این اتفاق تعطیل کرده‌اند.

تومومیچی آکوتا، اقتصاددان ارشد بخش تحقیقات میتسوبیشی در توکیو گفت: «4 هفته بسیار طولانی‌تر از پیش‌بینی‌هاست... حادثه مربوط به این خط لوله زمانی اتفاق افتاد که بازار به علت کاهش تولید هماهنگ شده با کمی عرضه مواجه بود.»

روز گذشته، گروه امریکن پترولیوم اعلام کرد ذخایر نفت امریکا 7.4 میلیون بشکه هفت گذشته کاهش یافته است.

بر اساس این گزارش، ذخایر بنزین 2.3 میلیون بشکه افزایش یافته است. ذخایر فرآورده‌های سوختی که شامل دیزل و نفت کوره نیز افزایش 1.5 میلیون بشکه‌ای داشته است.

ارسال نظرات