خبرهای داغ:
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی پیش از ظهر امروز در کمیته برنامه‌ریزی بستان‌آباد گفت: واحدهایی که دانش بنیان شده‌اند در بیشتر موارد بصورت سه شیفته در حال فعالیت هستند، در مقابل واحدهایی که دانش بنیان نشده‌اند با 30 تا 40 درصد ظرفیت خود فعالیت می‌کنند.
کد خبر: ۸۹۶۱۸۷۲
|
۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، داود بهبودی تحقق همه جانبه اقتصاد مقاومتی را لازمه دستیابی به توسعه پایدار در همه جوامع عنوان کرد و با اشاره به ادبیات توسعه در دنیا و جایگاه اقتصاد مقاومتی در آن گفت: توسعه یک مفهوم چندبعدی است که برآیند تمامی ابعاد آن به تحقق توسعه منجر می‌شود.

وی با بیان اینکه تلقی توسعه فقط در بعد برخورداری فیزیکی نادرست بوده و احساس رضایتمندی عمومی غایت هدف توسعه به شمار می‌رود، افزود: مولفه‌های اصلی اقتصاد مقاومتی همان مولفه‌های جوامع توسعه یافته هستند؛ پس اگر اقتصاد مقاومتی تحقق بیابد توسعه اتفاق خواهد افتاد.

بهبودی بیان کرد: بنا بر فرمایشات مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی به معنای ایجاد تاب آوری در کشور در برابر شوک‌های جهانی است و این تاب آوری جز در سایه تحقق مولفه‌های یک اقتصاد توسعه‌ای امکان پذیر نخواهد بود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی تقویت سرمایه اجتماعی را ضامن و پیشران تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: در اقتصاد مقاومتی مشارکت مردمی باید جلب و جذب شود.

این اقتصاددان با بیان اینکه  در امر توسعه سه نهاد کلان دولت، مردم (اعم از بخش خصوصی و مصرف کننده‌ها) و یک نهاد توسعه مابین این دو به عنوان نهادهای تسهیل گر توسعه درگیر هستند، اضافه کرد: نهادهایی همچون روحانیت و دانشگاهیان، جزو این نهادهای تسهیل گر به شمار می‌روند.

بهبودی در بخش دیگری از صحبت‌های خود یادآور شد: گزارش دستگاه‌های مختلف شهرستان بستان آباد دلگرم کننده به نظر می‌رسد و هرچند بیشتر موفقیت‌های شهرستان در نتیجه سرریز فعالیت‌ها و پتانسیل‌های شهرستان تبریز است ولی باید هرچه بیشتر از فرصت همجواری شهرستان بستان آباد با تبریز برای توسعه این شهرستان بهره برد.

وی توضیح داد: اصلی‌ترین چالش برای بخش تولید شهرستان بازاریابی است و واحدهای تولیدی باید بطرف دانش بنیان شدن حرکت کنند؛ در واقع هیچ واحد اقتصادی نخواهد توانست موفق باشد مگر اینکه دانش بنیان شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه واحدهایی که دانش بنیان شده‌اند در بیشتر موارد بصورت سه شیفته در حال فعالیت هستند و در مقابل واحدهایی که دانش بنیان نشده‌اند و با 30 تا 40 درصد ظرفیت خود فعالیت می‌کنند، افزود: این موضوع در تمامی عرصه‌های اقتصادی مثل گردشگری، کشاورزی و غیره صدق می‌کند.

جلسه کمیته برنامه‌ریزی بستان‌آباد با محور بررسی عملکرد شهرستان در زمینه اقتصاد مقاومتی روز چهارشنبه در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد و طی آن فرماندار و روسای برخی از دستگاه‌های بستان آباد به ارائه گزارش عملکرد اقتصاد مقاومتی شهرستان پرداختند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها