خبرهای داغ:
سیدمهدی دزفولی، کارگردان گفت: در مستند «معمای سی-130» به واقعه سقوط هواپیمای فرماندهان ارتش و سپاه در تاریخ 7 مهرماه سال 1360 پرداخته شده و نقش نیروهای نفوذی را بررسی کردیم.
کد خبر: ۸۹۶۱۹۱۲
|
۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، سیدمهدی دزفولی، کارگردان و مستندساز در گفتگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس با اشاره به آثاری که برای ارسال به هشتمین جشنواره مردمی فیلم عمار درنظر گرفته، گفت: نخستین اثر من برای شرکت در این جشنواره، «معمای سی-130» نام دارد. این مستند به واقعه سقوط هواپیمای فرماندهان ارتش و سپاه در تاریخ 7 مهرماه سال 1360 می پردازد.

وی افزود: در این مستند، سقوط هواپیما سی-130 بازخوانی شده و به علت سرنگونی آن پرداختیم و اهمیت فرماندهانی که در این هواپیما بودند بررسی شده است بخصوص اینکه تمامی این افراد، سابقه ترور داشتند. این کارگردان ادامه داد: در حقیقت این مستند 34 دقیقه‌ای، یک بازخوانی از نیروهای مسلح ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی است که در کنار آن نقش نیروهای نفوذی در سقوط هواپیمای سی-130 را مورد بررسی قرار دادیم.

وی در ادامه گفت: مستند 45 دقیقه ای «گزارش چند قتل» دومین کاری است که برای حضور در هشتمین جشنواره عمار تدارک دیدم، ساخت این اثر از سال 1395 شروع شده و امیدوار هستیم بتوانیم آن را به جشنواره برسانیم، این مستند اتفاقات دولت نخست اصلاحات از سال 1376 تا 1379 را بازخوانی می‌کند.

این مستندساز با اشاره به درپیش بودن هشتمین جشنواره مردمی فیلم عمار، اضافه کرد: این جشنواره را از نخستین دوره تا به امروز پیگیری می کنم و باید به این نکته اشاره کنم که تاکنون، رشد مناسبی داشته است و امیدوارم توسعه کمی و کیفی خود را به همین صورت ادامه بدهد و برای جوانان فیلمسازی که مستقل فعالیت می‌کنند و بضاعت مناسبی برای تولید اثر در این عرصه ندارند، پشتوانه خوبی باشد.

دزفولی یادآور شد: جشنواره عمار باید تنوع مخاطبان بیشتری را به سمت خوب جذب کند و صرفا بر روی قشر حزب الهی و انقلابی تمرکز نکند، این رویداد مهم فرهنگی باید نقش موثری در جذب قشر خاکستری جامعه داشته باشد. وی در پایان سخنان خود تصریح کرد: جشنواره مردمی فیلم عمار حداقل باید در حوزه سینمای مستند کشور تاثیرگذار باشد. زیرا مخاطبان طیف خاصی در این جشنواره شرکت می‌کنند و امیدوارم با سیاست‌گذاری‌هایی که روی آن انجام می‌شود، طیف وسیعی با آن ارتباط برقرار کنند. گفتنی است هشتمین جشنواره عمار در ایام بزرگداشت حماسه مردمی «نه دی»، از 6 الی 15 دی ماه برگزار می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها