مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان زنجان:
کد خبر: ۸۹۶۱۹۲۹
|
۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان،مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: طرح کارورزی فرصتی برای ارتباط بین آموزش عالی و بازارکار می باشد .

محمدرضا یوسفی افزود: یکی از راه های ایجاد ارتباط بین صنعت و دانشگاه طرح کارورزی دانشجویان در واحدهای صنعتی است ، دولت در این زمینه گام های مناسبی برداشته است .

وی اظهار داشت: واحدهای صنعتی باید نیازهای خود را اعلام کنند تا برنامه ریزی های آموزشی هم در این حوزه انجام گیرد، البته اکثر واحدهای صنعتی بزرگ نیازسنجی مورد نیاز را به موقع انجام می دهند.

وی با اشاره به وجود صنعت کفش سازی در استان، عنوان کرد: علت اینکه این صنعت تا کنون با یک برند خاص در کشور و منطقه معروف نشده و اسمی برای خود دست و پا نکرده، علمی برخورد نکردن باآن است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان تصریح کرد: شناسایی ذائقه و نیاز بازار توسط واحدهای صنعتی برای استمرار فعالیت در کشور امری ضروری است.

وی افزود: یکی دیگر از مشکلات حوزه دانشگاه آشنا نبودن بسیاری از اعضای هیات علمی و اساتید دانشگاه با محیط واقعی کار است.

یوسفی گفت: ارتباط سه جانبه موثر بین دانشجو، استاد و محیط کار، بسترساز ایجاد اشتغال برای افراد دارای مدارک تحصیلی بالا است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان استان زنجان گفت: طی مسیر گذشته در نظام آموزشی ایران نشان می دهد یک نظام آموزشی علمی و کاربردی واقعی در کشور مورد نیاز هست تا خلاهای آموزشی کشور در این حوزه مهم پر شود.

وی با انتقاد از فرهنگ نادرست کار در ایران، گفت: جوانان به جای رفتن دنبال شغل مرتبط در هر جایی که نیاز هست، دنبال پشت میز نشینی و کارمند دولت شدن هستند.

یوسفی تاکید کرد: فرهنگ مدرک گرایی در کشور به قدری نهادینه شده که، بخش دولتی ایران هم با وجود نیاز نداشتن به ارتقای تحصیلات خود، دنبال مدرک گرفتن است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان زنجان ادامه داد: نتیجه این فرهنگ اشتباه در جامعه باعث شده تا ایران به جای بهره گیری از افراد تکنسین دیپلمه، از نیروی کار گران قیمت و فاقد مهارت در سیستم دولتی خود استفاده کند.

وی افزود: این موضوع سبب شده تا سطح انتظار افراد از مجموعه دولت نیز افزایش یافته و موجب تحمیل هزینه به مجموعه خود شود.

 

ارسال نظرات