معاون جوانان جمعیت هلال‌احمر استان زنجان:

آمادگی امدادگران هلال‌احمر زنجان در مواقع بروز حوادث

امدادگران هلال‌احمر زنجان، در مواقع بروز حوادث غیرمترقبه و بلایای طبیعی مثل زلزله و سیل در داخل و خارج از کشور، از آمادگی لازم برای اعزام به مناطق دیگر برخوردارند.
کد خبر: ۸۹۶۱۹۳۰
|
۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون جوانان جمعیت هلال‌احمر استان زنجان با اشاره به این‌که تیم سحر با ارائه توصیه‌های ایمنی به مادران و فرزندان، آموزش روش‌های پناه‌گیری و راه‌اندازی فضای دوست‌دارکودک، تحمل روزهای تلخ بعد از وقوع زلزله را برای بازماندگان آسان‌تر می‌کنند، گفت: این تیم در روستاهای مذکور از توابع شهرستان ثلاث باباجانی علاوه بر ارائه مشاوره فردی به ptst،  زمینه را برای ارائه مشاوره‌های گروهی با استرس، مشاوره خانواده و حمایت روانی مقابله با حملات قلبی ناشی از ترس زلزله فراهم می‌کند.

جمشیدی افزود: تیم سحر با توزیع اقلامی از جمله لباس مردانه و زنانه و بچه‌گانه، اسباب‌بازی و نوشت‌افزار، لوازم بهداشتی و شیرخشک با استقبال زیاد روستاییان زلزله‌زده مواجه شده‌اند و این جای خرسندی دارد.

وی اظهار داشت: تیم نمایش عروسکی، عروسک‌گردانی، بازی‌های محلی، بازی استپ حرکت با آهنگ کردی، طناب‌زنی، بازی آینه قصه‌گویی و شعرخوانی را برگزار خواهد کرد.

معاون جوانان جمعیت هلال‌احمر استان زنجان تصریح کرد: مشاوران تیم سحر استان زنجان با بانوان نجات‌یافته از زیر آوار جلسه مشاوره خصوصی برگزار می‌کنند و با حضور در چادر بازماندگان زلزله، با اهدای هدایای مردمی از بازماندگان دلجویی می‌کنند.

جمشیدی افزود: امدادگران هلال‌احمر زنجان، در مواقع بروز حوادث غیرمترقبه و بلایای طبیعی مثل زلزله و سیل در داخل و خارج از کشور، از آمادگی لازم برای اعزام به مناطق دیگر برخوردارند و در صورت نیاز به کمک‌رسانی، جوانان داوطلب هلال‌احمر استان زنجان نیز در قالب تیم‌های استانی به مناطق زلزله‌زده اعزام خواهند شد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار