خبرهای داغ:
سید حافظ حسین زاده
در دیدار با بسیجی نخبه و پیشکسوت ناحیه امام صادق(علیه السلام) اصفهان عنوان شد
بسیجی نخبه و پیشکسوت ناحیه امام صادق(علیه السلام) اصفهان گفت : با روحیه ی بسیجی می توان به خودکفایی در زمینه های مختلف رسید و از سلطه ی بیگانگان خارج شد.
کد خبر: ۸۹۶۱۹۵۴
|
۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از ناحیه ی امام صادق (علیه السلام) اصفهان، فرماندهی و جمعی از مسئولین ناحیه از استاد سید مصطفی هجرتی بسیجی نخبه و پیشکسوت شهر اصفهان دیدار و از نزدیک با فعالیت های نامبرده آشنا شدند.

استاد سید مصطفی هجرتی متولد 1321 از شهرستان اراک می باشند که بیش از 60 سال است که در زمینه ی طراحی و تولید فرش نفیس دستباف مشغول فعالیت می باشند، وی از اساتید بزرگ و بنامی همچون ارچنگ در اراک و سپس از استاد عیسی بهادری رئیس هنرستان هنرهای زیبای اصفهان و استاد برجسته ی طراحی کشور به شاگردی مشغول و از سال 46 به صورت مستقل و با عنوان استاد به طراحی و تولید نقشه ی فرش پرداخت.

استاد هجرتی مدرس دانشگاه هنر اصفهان بوده و در سال 1396 موفق به کسب مدرک دکترای هنر از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گردید و رئیس انجمن طراحان و نقاشان فرش استان اصفهان بوده است. وی در زمینه ی تولید فرش نفیس دستباف نیز فعالیت های زیادی داشته که می توان به فرش اصفهان در یک نگاه ، فرش مدینه النبی ، و طرح کاشی سقف حرم امام حسین (علیه السلام) اشاره نمود.

استاد در کنار فعالیت های هنری خود در زمان پیروزی انقلاب اسلامی یکی از فعالان انقلابی شهر اصفهان بوده که همراه آیت الله جنتی ، حجج الاسلام سالک و میرمرشدی و ... به فعالیت های انقلابی پرداخت.

وی از ابتدای تشکیل بسیج مستضعفین در اوایل انقلاب به عضویت این نهاد مقدس در آمده و با برگزاری کلاس های ایدئولوژی شاگردان انقلابی بسیاری را تربیت نمود و در حدود 40 سال بعد از انقلاب در زمینه های مذهبی ، علمی و هنری فعالیت های زیادی داشته است.

استاد هجرتی علاوه بر فعالیت های فوق در زمینه ی شعر و ادبیات نیز فعال بوده که شعرهای زیادی در خصوص بسیج و انقلاب سروده است.

وی در پایان تأکید کرد بسیج مایه ی افتخار انقلاب اسلامی و دلگرمی مردم است و بقای این نظام را بواسطه ی وجود بسیجیان مخلص دانست.

 

 

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها