خبرهای داغ:
جانشین فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی گفت: خدمات رایگان پزشکی توسط سپاه شهدای آذربایجان غربی برای بیش از ۵۰۰ نفر تاکنون در مناطق زلزله زده ارائه شده و همچنان این خدمات رسانی ادامه دارد، نیاز اصلی مردم در حال حاضر هیتر برقی و کانکس است.
کد خبر: ۸۹۶۱۹۶۱
|
۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، سردار سرتیپ دوم پاسدار اللهوردی داداش زاده با اشاره به مشارکت و خدمات رسانی سپاه شهدای آذربایجان غربی در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه در جهت تسکین آلام روحی و جسمی هموطنانمان، اظهار داشت: در اولین روزهای پس از وقوع زلزله در استان کرمانشاه سپاه شهدای استان با توجه به نیاز مردم اقدام به دریافت و توزیع کمک های مردمی که در شهرهای مختلف استان توسط حوزه ها و پایگاه های بسیج جمع آوری شد، نمود.

وی، با اشاره به ارسال کمک های مردمی به مناطق زلزله زده و استقرار گروه های جهادی در منطقه، افزود: این امکانات میان مردم روستاهای زلزله زده ثلاث باباجانی و ازگله توزیع شد.

 

جانشین فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی، عنوان کرد: نیاز اولیه مردم زلزله زده چادر و ارزاق عمومی بود که توزیع شد اما در روزهای بعد نیازهای جدیدی در موضوعات مختلف احساس شد که گروه های جهادی برای محرومیت زدایی در منطقه حاضر شدند، از جمله در قسمت آوار برداری، آماده و مسقف کردن محل برای اسکان کانکس و کمک مردم در امور مختلف که همگی با اولویت انجام شدند.

وی، با اشاره به ارسال کانکس و قراردادن آن ها در سکوهای کانکسی که توسط قرارگاه خاتم الانبیاء احداث شد، افزود: گروه بعدی که اعزام شد گروه پزشکی بود که شامل پزشک، پرستار، بهداشت محیط و تیم های مشاوره است، چراکه با توجه به آلام جسمانی و روحی مردم منطقه نیاز به ویزیت و مشاوره رایگان داشتند که بسیار موثر و التیام بخش بسیاری از مسائل عاطفی واقع شد.

جانشین فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی، با اشاره به ارائه آموزش های بهداشتی و پیشگیرانه به مردم زلزله زده، تاکید کرد: ارائه خدمات رایگان پزشکی به بیش از ۵۰۰ نفر از اهالی مناطق زلزله زده کرمانشاه که رسیدی به آن ها به سپاه شهدا واگذار شده و نیز ارائه خدمات دامپزشکی به دام ها و احشام روستائیان از جمله این خدمات موثر نیروهای اعزامی از آذربایجان غربی است که در این راستا قریب به ۳ هزار دام واکسینه شدند.

وی، با بیان اینکه برای استقرار کانکس ها باید سکوهایی زده شود تا کانکس روی آن قرار گیرد و این امر توسط قرارگاه خاتم الانبیا(ص) انجام می شود، گفت: تاکنون ۳۵ سکو زده شده و با توجه به سرعت ساخت سکوها همه روزه آمار آن در حال افزایش است. در کنار این امر ۳۵ کانکس اعزامی از استان نیز جاگذاری و نصب شده است.

سردار داداش زاده، خاطرنشان کرد: بیش از ۱۵ میلیارد ريال از محل کمک های مردمی نقدی که توسط حوزه ها و پایگاه های بسیج جمع آوری شده بود، ارزاق و اقلام خوراکی برای زلزله زدگان خریداری شده و در میان مردم توزیع شده است.

جانشین فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی، تاکید کرد: با توجه به فصل سرما و برودت هوا، نیاز ضروری زلزله زدگان در مناطق مختلف کرمانشاه کانکس و هیتر برقی است.

 

ارسال نظرات