خبرهای داغ:
یکی از مراجع تقلید گفت: باید کاری کرد که از منافع فضای مجازی استفاده و از زیان‌های خطرناک آن در امان بمانیم و نگذاریم ابزار دست دشمن برای تخریب و سیاه‌نمایی و ابزار دست افراد فاسد برای تهمت شود.
کد خبر: ۸۹۶۱۹۷۵
|
۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۹
نگذاريم فضاي مجازي ابزار سياه‌نمايي و تهمت در دست دشمن باشد/نباید مردم را نسبت به جامعه مایوس کرد
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) اظهار کرد: بهترین شما کسی است که آخرت خود را به وسیله دنیا رها نکند و از تهذیب اخلاق، عبادت‌ها و کار‌های خیر دور و سرگرم دنیا نباشد.

وی خاطرنشان کرد: انسان برای آخرت نیز نباید دنیا را رها کند و مشغول عبادت و زیارت دائم باشند و اعتنایی به کسب و کار نداشته باشد؛ از نظر اسلام این امر پسندیده نیست بلکه انسان باید به اندازه نیاز و برای جامعه فعالیت کند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه بازنشسته شدن به معنای بیکار شدن نیست گفت: برخی افراد پس از بازنشستگی قوای خوبی دارند می‌توانند کار خوبی داشته باشند. تجربه نشان داده که کار عمر انسان را افزایش می‌دهد.

وی عنوان کرد: زندگانی ائمه اطهار (ع) نمونه کاملی از این امر است؛ امام علی (ع) زندگی خوبی داشتند، ولی به کشاورزی پرداختند و بردگانی را از مزد خود خریده و آزاد کردند. باید برای جوانان کار تولید شود تا به پیشرفت، اقتصاد و امنیت کشور کمک کنند.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی راه‌اندازی جنگ روانی را یکی از حربه‌های دشمن ذکر کرد و افزود: این جنگ جامعه را مأیوس و بدبین می‌کند که ابزار آن رسانه‌ها به ویژه فضای مجازی است به طوری که از حربه دروغ و تهمت استفاده می‌کنند و درباره ما و دیگران می‌گویند.

وی خاطرنشان کرد: با دروغ و تهمت می‌خواهند بین افراد ایجاد بدبینی کنند و فضای مجازی ابزاری برای پخش این دروغ‌ها و تهمت‌ها شده و هر اندازه تکذیب و کذب آن روشن می‌شود، دوباره تکرار می‌کنند، زیرا آن‌ها دنبال حق و حقیقت نیستند؛ این امر درباره همه شخصیت‌های جامعه است.

استاد حوزه علمیه قم بیان اینکه سیاه نمایی کردن یکی دیگر از ابزار‌های جنگ روانی است گفت: آن‌ها بیان می‌کنند اقتصاد، سیاست، کشاورزی و... مملکت ویران است که بی‌انصافی است و مردم را مأیوس کردن از این راه نادرست است.

وی یادآور شد: فعالیت‌های زیادی انجام شده و تولیدات کشاورزی، دانشگاه‌ها و... قابل مقایسه با گذشته نیست و امنیت کشور کم‌سابقه است و قدرت دفاعی ما روز به روز بیشتر می‌شود؛ اگر امنیت وجود نداشت معلوم نبود دشمن چه کار می‌کرد باید به آن‌ها گفت: اگر نقد می‌کنید راه درمان را نشان دهید؛ نقد نباید تخریبی باشد.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی گفت: جنگ روانی به راه افتاده است؛ در چنین شرایطی که کشور را نگاه داشتیم و قدرتمندان دولت‌ها با ما مبارزه می‌کنند در مقابل آن‌ها ایستاده‌ایم. رادیو‌های بیگانه لندن و آمریکا به طور مرتب سیاه‌نمایی می‌کنند نباید به آن‌ها کمک کرد. بسیاری از آن‌ها دروغ می‌گویند و تهمت می‌زنند.

وی خاطرنشان کرد: باید فضای مجازی را اصلاح کرد و اجازه نداد هر کسی برای تخریب اشخاص و تشکیلات مختلف از آن استفاده کند بلکه باید کاری کرد که از منافع فضای مجازی استفاده و از زیان‌های خطرناک آن در امان بمانیم و نگذاریم ابزار دست دشمن برای تخریب و سیاه‌نمایی و ابزار دست افراد فاسد برای تهمت شود.

این مرجع تقلید یادآور شد: افراد نیز زمانیکه مطلبی در فضای مجازی مشاهده می‌کنند باور نکنند باید بیدار و هوشیار باشیم و تسلیم نقشه‌های دشمن نشویم و با قدرت الهی در مقابل این توطئه‌ها موفق شویم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها