مسوول دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه مازندران گفت: امروز مقاومت اسلامی در جهان سرافراز و سر بلند است و گام به گام وعده امام راحل و شعار« راه قدس از کربلا می‌گذرد» را محقق می‌کند و تمدن نوین اسلامی تحقق پیدا می‌کند.
کد خبر: ۸۹۶۱۹۸۹
|
۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حجت‌الاسلام محمد انتظاری عصر امروز در جلسه شورای اداری این شهرستان که با هدف تکریم امام جمعه سابق  و معارفه امام جمعه جدید شهرستان نور در سالن پیامبر اعظم(ص) ارشاد نور برگزار شد، اظهار کرد: ائمه جمعه بیشتر میان‌سال و گاهی هم بالاتر هستند و تردید ندارند که حکم سه ساله است ولی ممکن است به 6 ماه هم نرسد و سربازی ولایت را در جای دیگر انجام دهند.

وی افزود: این امر و جابجایی به امر ولایت بستگی دارد زیرا انتخاب و انتصاب و معرفی ائمه جمعه توسط رهبری انجام می‌شود و ما تنها می‌توانیم افراد و گزینه‌هایی را معرفی کنیم اما انتخاب توسط شخص ایشان انجام و دستور صادر می‌شود.

 مسؤول دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه مازندران تصریح کرد: مسؤولان و حاکمان وقتی حاکم می‌شوند باید نماز را اقامه کنند، اگر آسیب‌ها را فهرست کنیم، فرصت‌ها دیگر دیده نمی‌شوند پس نماز به پا دارید به ویژه نماز جمعه که مانع فساد و فحشا می‌شود.

این مسؤول بیان کرد: خداوند در قرآن و سوره جمعه فرمود تا برای ذکر خدا سرعت و سبقت بگیرید بنابراین مسؤولان و خادمان نظام در صف اول نماز جمعه بایستند، نماز جمعه نماز سیاسی و عبادی و نماز حاکمان با امر ولی امر مسلمین است.

انتظاری با بیان شخصیت ارزشمند امام جمعه سابق، اظهار کرد: حجت‌الاسلام امیری‌ارجمند هر کجا که خدمت کردند در دل و جان مردم جای گرفتند زیرا مردمی، متواضع، دلسوز مردم و یار و یاور مردم و مسؤولان بودند.

وی افزود: نماز جمعه وحدت آفرین است پس دست به دست هم دهیم و با وحدت و انسجام دشمنان خود را ناامید کنیم، نماز جمعه نماز دشمن شکن است.

مسؤول دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود به اوضاع سیاسی منطقه اشاره و خاطرنشان کرد: ترامپ این انسان دور افتاده از زمان به یک و نیم میلیارد مسلمان جهان دهن‌کجی می‌کند و قدس را پایتخت رژیم صهیونیستی اعلام می‌کند، زهی خیال باطل، باید این آرزو را به گور ببرد.

وی،گفت: امروز مقاومت اسلامی در جهان سرافراز و سر بلند است و گام به گام وعده امام راحل و شعار« راه قدس از کربلا می‌گذرد» را محقق می‌کند و تمدن نوین اسلامی تحقق پیدا می‌کند.

فرماندار شهرستان نور نیز اظهار کرد: یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی به واسطه تدبیر امام(ره) سنگرهای نماز جمعه است، سنگرهای معنویت و نورانیت که هر چه از عمر انقلاب می‌گذرد بیشتر به اهمیت جایگاه آن پی می‌بریم.

هادی خنجری افزود: یکی از دستاوردهای نماز جمعه حضور رهبری نظام است، همه شهدا نیز دستاورد نماز جمعه‌ها و مساجد هستند.

وی نیز خصوصیات بارز اخلاقی امام جمعه سابق را برشمرد و گفت: تعامل پدرانه، برادرانه و بزرگواری حجت الاسلام امیری ارجمند برای همه ما محسوس بود، از درایت و نگاه ویژه ایشان سپاسگزاریم و آرزوی توفیق داریم.

 در این مراسم حجت‌الاسلام سیدمهدی امیری‌ارجمند تکریم و قرار شد در هفته آینده در شهرستان فیروزکوه معارفه شود و حجت‌الاسلام قنبرعلی احمدی به عنوان امام جمعه شهرستان نور معارفه شد.

وی پیش از این امام جمعه مرودشت استان فارس بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها