امام جمعه جدید شهرستان نور گفت: نماز جمعه اوج بیداری زدودن جهل و نابخردی است و باید برجسته شود.
کد خبر: ۸۹۶۲۰۱۹
|
۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حجت‌الاسلام قنبرعلی احمدی در جلسه شورای اداری این شهرستان که با هدف تکریم امام جمعه سابق و معارفه امام جمعه جدید شهرستان نور در سالن پیامبر اعظم(ص) ارشاد نور برگزار شد، اظهار کرد: ماه ربیع ماه متعلق به نبی اکرم(ص) است، یکی از شاخصه‌های پیامبر اکرم(ص) به عنوان موثرترین مدیر در نظام اسلامی، ظرفیت وسیع ایشان بود.

وی افزود: این ظرفیت گسترده سبب نزول قرآن بر قلب مطهر و منور ایشان شد، قرآنی که حتی کوه‌ها تحمل دریافت یک آیه آن را هم نداشتند، تحمل این فکر که پیامبر آیات نورانی قرآن را دریافت کنند و انفجاری ایجاد نشود بسیار سخت بود.

امام جمعه جدید شهرستان نور تصریح کرد: مایکل براند ستاره‌شناس مشهور آمریکایی می‌گوید من تحقیق کردم، موثرترین افراد در دنیا صد نفر بودند که گل سرسبد آنان موثرترین فرد در عالم آفرینش نبی اکرم اسلام(ص) است.

این مسؤول خاطرنشان کرد: ابتدا به حضرت رسول(ص) مدال عبودیت دادند و بعد نبوت و رسالت را عطا کردند و آنچه که عبودیت ایشان را برجسته کرد نماز بود و اوج آن در نماز جمعه است زیرا برخوردار از تبیین و ترسیم و نورانی کردن فکر و اندیشه است.

احمدی گفت: قرآن آمده است تا با جهل مبارزه کند، زنجیر اسارت در سایه جهل است و در مقابل نماز جمعه اوج بیداری و اوج زدودن جهل و نابخردی است که باید برجسته شود.

وی افزود: اگر مدیری، کارگزاری یا خادمی بخواهد ظرفیت گسترده در عرصه خدمت به مردم را به ارمغان بیاورد باید از دروازه عبودیت که در راس آن نماز و نماز جمعه است، وارد شود.

امام جمعه جدید شهرستان نور بیان کرد: امام (ره) فرمود:«نماز جمعه در راس همه امور است»، زیرا جایگاه حاکمیت، تبیین و تفسیر رهنمودهای حاکم است و امروز مرجع عالم شیعه رهبر معظم انقلاب هستند.

این مسوول اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب نماز جمعه را قرارگاه ایمان، تقویفاخلاق و بصیرت معرفی کردند، نماز جمعه قلب فرهنگی شهر است اگر نتواند درست کار کند و ماموریت خود را به درستی انجام ندهد قطعا دیگر اعضا سست می‌شوند.

احمدی افزود: تاکید زیادی بر وحدت و همدلی است و نماز جمعه محور انسجام است، همه گروه‌ها، احزاب، جناح‌ها و همه تفکر درقالب نظام، جایگاهشان نماز جمعه است.

وی گفت: نماز جمعه انحصاری و متعلق به گروه، حزب و جناح خاص نیست و همه باید از این چشمه جوشان استفاده کنند.

امام جمعه سابق شهرستان نور نیز اظهار کرد: من در طیف خاصی قرار نداشته و ندارم، امام جمعه بودم و هستم و این جایگاه فراجناحی است، همه برای من ارزشمند هستند، نگاه ما انتقال پیام دین است.

حجت‌الاسلام سیدمهدی امیری‌ارجمند افزود: آنچه که داریم از ولایت است، احزاب و گرو‌ه‌ها ملعبه هستند، بعضی‌ها با این عناوین و مکاتبات زندگی خود را می‌گذرانند، آخرت را نمی‌بینند.

وی تصریح کرد: در جایی هم گفتند امام جمعه تند است، بنده همه فریادم برای اقامه نماز و دعوت به نماز جمعه بود که در جلسه شورای اداری و به مسؤولان آموزش و پرورش و ... تاکید می‌کردم.

امیری‌ارجمند گفت: دین یکپارچه است و باید همه آن را اجرا کرد نه اینکه آنجایی که راحت و به صرفه است را قبول داشته و انجام دهیم و آنجا که سخت و به صرفه نیست انجام ندهیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها