مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در کارگروهتشکیل کارگروهی برای رفع مشکلات فرهنگی استان تخصصی شورای فرهنگ عمومی استان گفت: با اصلاح ساختار شورای فرهنگ عمومی برای شناسایی مهم ترین چالش‌ها و معضلات پیش روی فرهنگی جامعه کارگروه‌های تخصصی تشکیل می‌شود.
کد خبر: ۸۹۶۲۰۶۴
|
۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۹
وی افزود: موضوع‌های مهم قبل از مطرح شدن در شورای فرهنگ عمومی استان، در این کارگروه‌ها کارشناسی و راهکار‌های لازم را برای آن‌ها ارائه می‌شود.
رضا دهبانی پور اظهارداشت: استادان دانشگاه‌ها در رشته‌های علوم انسانی و فعالان حوزه‌های فرهنگی در این زمینه تقش بسزایی برای کاهش ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی در کشور و استان دارند.

وی در همین ارتباط نیز افزود: اعضای کارگروه تخصصی شورای فرهنگ عمومی فارغ از گرایش‌های سیاسی بر اساس توانمندی‌ها و دیدگاه‌های فرهنگی و علمی افراد انتخاب تا با هم‌اندیشی در راستای رفع معضلات و مشکلات فرهنگی استان گام بردارند.
دهبانی پور اولویت سبک زندگی و خانواده با تاکید بر الگوی مصرف، اخلاق عمومی، گفتمان‌سازی اقتصاد مقاومتی، آسیب‌های اجتماعی و سرمایه اجتماعی را از سیاست‌ها و اولویت‌های کاری شورای فرهنگ عمومی کشور برشمرد.
ستار هدایت خواه از فعالان فرهنگی و رئیس ستاد مردمی جبهه فرهنگی انقلاب استان هم در این جلسه شرط اثرگذاری کار فرهنگی را مداومت در اجرای کار‌های فرهنگی دانست و ابراز امیدواری کرد نظیر چنین جلساتی تا مرحله تحقق یافتن اهداف کارگروه‌ها با جدیت و حساسیت بیشتری ادامه داشته باشد.
وی با تاکید بر کیفی سازی کار‌های فرهنگی افزود: اگر اعضای این کارگروه و شورای فرهنگ عمومی استان تلاش کنند برنامه‌ها به لحاظ کیفی ارتقا دهند بطور حتم نتیجه مثمرثمری دارد.
هدایتخواه با انتقاد از بی توجهی و اجرایی نکردن مصوبات شورای فرهنگ عمومی استان توسط دستگاه‌های اجرایی، این موضوع را آسیبی جدی برای کارگروه شورای فرهنگ عمومی برشمرد و گفت: شورای فرهنگ عمومی استان باید با ارائه راهکار‌های لازم دستگاه‌های اجرایی را ملزم به اجرایی کردن مصوبات این شورا کنند.
سیدضیاء رضاتوفیقی دیگر فعال فرهنگی استان هم در این جلسه با بیان اینکه اصلاح سبک زندگی نیازمند کار پژوهشی است، گفت: با اصلاح سبک زندگی، آسیب‌های اجتماعی کاهش یافته و سرمایه‌های زندگی افزایش می‌یابد.
در این جلسه سایر اعضا پیرامون مهم‌ترین چالش‌ها و آسیب‌های اجتماعی استان از جمله طلاق، خودکشی، تبعیض، بیکاری، اعتیاد و چگونگی نهادینه کردن سبک زندگی ایرانی اسلامی بحث و تبادل و نظر کردند.
ارسال نظرات